Tελευταια Νεα

Πέμπτη, Νοεμβρίου 26, 2020

Black Friday 2020: Βροχή καταγγελιών, το «κόλπο» των eshop για να κερδίζουν ανυποψίαστους πελάτες

dikaiologitikaΗ Black Friday είναι αύριο 27/11 και όπως είναι λογικό ο κόσμος ήδη έχει ξεκινήσει να ψάχνει τις καλύτερες προσφορές και να κάνει σύγκριση τιμών ανάμεσα στα καταστήματα που συμμετέχουν στην Black Friday 2020.


Τιμές ασανσέρ και διαθεσιμότητα προϊόντων


Ωστόσο, επειδή υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στους καταναλωτές, μετά από καταγγελίες που έχουν γίνει, για τιμές ασανσέρ αλλά και για ψευδή διαθεσιμότητα των προϊόντων. Ειδικά σε εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών μπορεί κανείς να δει μέσα από τις σελίδες τους στα social media, σοβαρότατες καταγγελίες καταναλωτών για τιμές σε είδη που ενώ πριν το lockdown είχαν μπει, εμφανίζονται λίγες μέρες μετά ακόμα και με 50% αύξηση τιμής.


Το DNEWS επικοινώνησε με τον Συνήγορο του Καταναλωτή που μας δήλωσε ότι έχουν γίνει πάρα πολλές καταγγελίες και για πολύ μεγάλα καταστήματα με ηλεκτρονικά είδη, αλλά και για πολλά e-shops που δεν είναι τόσο γνωστά.


Σχετικά με τον καταναλωτή


Οι καταγγελίες αφορούν κυρίως την διαθεσιμότητα του προϊόντος. Για παράδειγμα, πολλά καταστήματα δηλώνουν ότι τα προϊόντα τους βρίσκονται σε διαθεσιμότητα και ότι είναι ετοιμοπαράδοτα σε 1 έως 3 εργάσιμες ημέρες, ενώ στην πραγματικότητα έχουν εξαντληθεί.


Ο καταναλωτής δεν ενημερώνεται άμεσα για την διαθεσιμότητα του προϊόντος που έχει παραγγείλει, με αποτέλεσμα να περιμένει να παραλάβει ακόμα και 1 μήνα, ενώ όταν ολοκλήρωσε την παραγγελία το κατάστημα του υποσχόταν ότι θα την λάβει σε έως 3 εργάσιμες.Εκεί δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα, καθώς ο καταναλωτής μπορεί να έχασε την προσφορά από κάποιο άλλο κατάστημα που όντως να το είχε άμεσα διαθέσιμο.



 

Η κατάληξη συνήθως είναι, ότι ο καταναλωτής ακυρώνει την παραγγελία του για να του γίνει επιστροφή χρημάτων και έτσι χάνει την προσφορά, ή καταλήγει να παραλαμβάνει μετά από αρκετό καιρό μένοντας δυσαρεστημένος.


Ο Συνήγορος του Καταναλωτή μας δήλωσε ότι πολλές φορές έχει τύχει να μην παραλάβει κάποιος ποτέ την παραγγελία του για αυτό και οι ηλεκτρονικές αγορές θέλουν προσοχή.


Σχετικά με τους προμηθευτές


Επιπλέον ο Συνήγορος του Καταναλωτή επικοινώνησε και με τους προμηθευτές, συστήνοντάς τους μεγάλη προσοχή σχετικά με την διαθεσιμότητα.Αναλυτικά τους ενημέρωσε ότι πρέπει να είναι σίγουροι για το τι προϊόντα υπάρχουν στις αποθήκες τους, να ενημερώνουν άμεσα τον καταναλωτή και με ακρίβεια για την ημερομηνία παράδοσης.Πολλοί προμηθευτές και αρκετά e-shops δεν είναι έτοιμα για τον όγκο των παραγγελιών.


Δηλαδή, δεν περίμεναν να έχουν τόσες αγορές και για αυτό δεν έχουν και το απαραίτητο προσωπικό ή και τα προϊόντα που υπόσχονται ότι έχουν. Για να μην υπάρχει καθυστέρηση και πρόβλημα ανάμεσα στους αγοραστές, θέλει μεγάλη προσοχή και γρήγορη ενημέρωση του e-shop τους, δηλώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή.


Τι πρέπει να προσέχετε στις ηλεκτρονικές αγορές σας


Πρέπει να είστε υποψιασμένοι, αν μια προσφορά είναι πολύ δελεαστική, π.χ αν μια τηλεόραση έχει αρχική τιμή 1500 ευρώ και την βρείτε σε προσφορά 150 ευρώ, προφανώς και θα είναι κάτι παράνομο.Αναλυτικά τι επισημαίνει η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» :


• Η διαφημιστική προβολή ενός προμηθευτή από το Διαδίκτυο ή και από μέσο κοινωνικής δικτύωσης ΔΕΝ αποτελεί εχέγγυο για την αξιοπιστία ή και την ίδια την ύπαρξη της επιχείρησης. Αρκετά εμφανιζόμενα στο Διαδίκτυο ως ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) δεν είναι στην πραγματικότητα νόμιμες επιχειρήσεις, οι δε φερόμενες ως εμπορικές – διαφημιστικές σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν ανταποκρίνονται πάντοτε σε πραγματικά φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα.


• Μια νόμιμη επιχείρηση πρέπει να διαθέτει επωνυμία, έδρα, λοιπά στοιχεία νομικού/φυσικού προσώπου, νόμιμο εκπρόσωπο, τηλέφωνο ή ταχυδρομική – φυσική διεύθυνση επικοινωνίας.


• Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω πληροφορίες των προμηθευτών είναι εμφανείς στις επίσημες ιστοσελίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) των νομίμων επιχειρήσεων. Η παρουσία των πληροφοριών αυτών αποτελεί δείγμα αξιοπιστίας, η δε απουσία τους θα πρέπει να γεννά υποψίες στον καταναλωτή.


• Η ύπαρξη μόνο μιας ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και ενός κινητού τηλεφώνου σε ιστοσελίδα ή σελίδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης, που εμφανίζεται ως e-shop, δεν αρκεί. Αντίθετα, θα πρέπει να λειτουργεί αποτρεπτικά για τον καταναλωτή, προς τον οποίο συστήνεται, σε τέτοια περίπτωση, να μην προβαίνει σε συναλλαγές.



« Προηγουμενη
Επομενη »