Tελευταια Νεα

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 14, 2020

Ενημέρωση για την αναβάθμιση των F-16 Block 50 ζήτησε η Πολεμική Αεροπορία


Με ιδιαίτερη ικανοποίηση πληροφορούμαστε ότι η Πολεμική Αεροπορία εξετάζει πλέον ενεργά το ενδεχόμενο της αναβάθμισης των 37 μαχητικών τύπου F-16C/D Block 50 που διαθέτει, στο επίπεδο Block 50+ Advanced (χάριν συντομίας Block 50M). Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) μετά από πρόσκληση που απηύθυνε στην κατασκευάστρια Lockheed Martin, έλαβε γνώση την περασμένη Παρασκευή για τις λεπτομέρειες της πρότασης αναβάθμισης.




Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, εφάμιλλη ίσως της απόκτησης των γαλλικών Rafale, με βάση το σκεπτικό ότι το F-16 είναι και θα παραμείνει το κύριο μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας. Οπότε θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο βάρος των ελληνικών επιχειρησιακών απαιτήσεων και για τα επόμενα 20 τουλάχιστον χρόνια.

Έχουμε κατ’ επανάληψη στο παρελθόν επισημάνει το γεγονός ότι το F-16 είναι ο σημαντικότερος μαχητικός παράγοντας της Πολεμικής Αεροπορίας. Και επιχειρηματολογήσαμε ότι αυτό ακριβώς είναι που θα καταστήσει το F-35A, πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος για την ελληνική άμυνα. Ο λόγος απλός…

Ακόμη και αν η Ελλάδα αποκτήσει μία Μοίρα μαχητικών 5ης γενιάς F-35A, το επιχειρησιακό όφελος που θα αποκομίσει η Πολεμική Αεροπορία από αυτές τις 20 μονάδες, θα είναι πολλαπλάσιο του απόλυτου αριθμού τους, υπό μία προϋπόθεση.

Ότι και ο στόλος των F-16, που είναι επαρκής αριθμητικά, σε εκσυγχρονισμένη και ομογενοποιημένη μορφή, θα μπορεί να αξιοποιηθεί στο έπακρο στο πλαίσιο συνεργατικών επιχειρήσεων αέρος -αέρος και αέρος -εδάφους. Εκμεταλλευόμενος κυρίως τους προηγμένους αισθητήρες του μαχητικού 5ης γενιάς.

Μέσω του εκσυγχρονισμού 84 F-16C/D Block 52+ και Block 52M, έγινε το πρώτο σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή. Στην αρχική πρόταση που είχε κατατεθεί από την κατασκευάστρια του μαχητικού Lockheed Martin, είχαν περιληφθεί και τα F-16C/D Block 50. Το δε κόστος είχε υπολογιστεί σε 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ήτοι 900 περίπου εκατ. δολάρια υπολογιζόμενο κόστος για να αναβαθμιστούν τα Block 50 σε Block 70.

Άποψη του υπογράφοντα είναι ότι η ελληνική πλευρά θα έπρεπε να μπει στο έξοδο μίας τέτοιας επιλογής. Η εναλλακτική που τελικά φαίνεται ότι θα υιοθετηθεί, προφανώς προκρίθηκε με βάση τη λογική ζύγισης των παραγόντων κόστος-απόδοση-ηλικία αεροσκαφών. Με βάση αυτή τη λογική και τα διαθέσιμα στοιχεία κατά συνέπεια, δεν είναι δυνατόν να κριθεί ως μη συμφέρουσα (οικονομικά και επιχειρησιακά) για την ελληνική πλευρά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ





« Προηγουμενη
Επομενη »