Tελευταια Νεα

Παρασκευή, Ιουλίου 26, 2019

Απάτες με SMS: Δίχως τέλος τα «εγκεφαλικά»! Οργή για τις τεράστιες χρεώσεις


newsitΣυνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό οι απάτες σε καταναλωτές μέσω πενταψήφιων sms στα κινητά τους τηλέφωνα, από εταιρείες οι οποίες χρεώνουν μεγάλα ποσά, με το πρόσχημα πως οι ίδιοι οι κάτοχοι αυτών των κινητών αιτήθηκαν τις υπηρεσίες τους.

Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας και περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Διεξάγουν διαγωνισμούς, ψηφοφορίες, πωλούν για downloading ringtones, logos, videos, παιχνίδια, παρέχουν υπηρεσίες πληροφόρησης, παροχή τεχνικής υποστήριξης και άλλα. Η πρόσβαση στις υπηρεσίες τους είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS προς συγκεκριμένους αριθμούς και η χρέωσή τους είναι υψηλότερη από τις συνηθισμένες.

Όμως, από το να θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει τις παραπάνω υπηρεσίες και να πληρώσει για αυτές, μέχρι το να βρεθεί να τις χρησιμοποιεί εν αγνοία του και να πληρώνει, συχνά εν αγνοία του, για αυτές, ο δρόμος είναι μακρύς…

Εξωφρενικές χρεώσεις από το πουθενά με τις απάτες!
Η μέθοδός τους είναι απλή. Πρώτα στέλνουν από πενταψήφιο αριθμό ένα μήνυμα στο κινητό σας, με το οποίο σας παροτρύνουν να επισκεφτείτε συγκεκριμένη ιστοσελίδα για να διεκδικήσετε πλούσια δώρα.

Εάν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, σας ζητούν να καταχωρίσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου. Μετά, σας στέλνουν έναν κωδικό στο κινητό σας, τον οποίο πρέπει να καταχωρίσετε στην ιστοσελίδα για να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας.

Το θέμα είναι ότι ακόμα κι αν ο αποδέκτης των μηνυμάτων δεν καταχωρίσει τον τηλεφωνικό του αριθμό, τα μηνύματα δεν σταματούν να έρχονται και όχι μόνο να… έρχονται, αλλά και να τον χρεώνουν.

“Κερασάκι στην τούρτα” με τις απάτες το ότι ανάμεσα στη… “βροχή” μηνυμάτων που δέχεται ο καταναλωτής, έρχεται και ένα που τον ενημερώνει ότι αν θέλει να απενεργοποιήσει την υπηρεσία στην οποία, έχει εγγραφεί, όπως αυτοί υποστηρίζουν, πρέπει να στείλει μήνυμα σε άλλον πενταψήφιο αριθμό.

Αποτέλεσμα, οι κάτοχοι κινητών που έχουν λάβει τέτοια μηνύματα να καλούνται να διαγραφούν από υπηρεσίες που, όπως λένε, δεν έχουν ποτέ εγγραφεί και να βλέπουν τους λογαριασμούς του κινητού τους να “φουσκώνουν”, αφού τα μηνύματα που δέχονται από αυτούς τους πενταψήφιους αριθμούς είναι χρεωστικά, που σημαίνει ότι πρέπει να τα πληρώσουν οι ίδιοι.

Εάν δεν δώσετε σημασία σε αυτά ή σε παρόμοια μηνύματα, θεωρώντας ότι είναι κάποια προσφορά ή διαφημιστικά κόλπα, στον επόμενο λογαριασμό του κινητού σας τηλεφώνου θα βρείτε χρέωση για αυτά. Οι χρεώσεις μπορεί να είναι από μερικά ευρώ έως εκατοντάδες, ενώ πολλοί καταναλωτές, που δεν ελέγχουν τους λογαριασμούς τους, πέφτουν θύματα και χάνουν χρήματα τα οποία οι εταιρείες που στέλνουν αυτά τα μηνύματα εισπράττουν, μέσω του παρόχου του κινητού τους.

Ακούστε στην συνέχεια του κειμένου όσα λέει ο Συνήγορος του Καταναλωτή στο newsit.gr

Από πέντε έως δεκάδες, ακόμα και εκατοντάδες ευρώ το μήνα με τις απάτες
Σύμφωνα με καταγγελίες καταναλωτών που έφτασαν στο Newsit.gr, οι χρεώσεις εξαιτίας αυτών των μηνυμάτων ξεκινούν από πέντε, έξι ευρώ και μπορούν να φτάσουν σε εκατοντάδες ευρώ, αφού μπορεί το μηνιαίο κόστος για αυτά τα μηνύματα να μην μπορεί να υπερβαίνει τα 20 ευρώ ανά υπηρεσία και πενταψήφιο αριθμό, οι υπηρεσίες όμως και άρα και οι πενταψήφιοι φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και … “βομβαρδίζουν” κατόχους κινητών τηλεφώνων.

“Έχω τέσσερα κινητά και στο διάστημα των δυο τελευταίων μηνών έχω λάβει τέτοια μηνύματα και στα τέσσερα” λέει ο Α.Κ.”. Οι τελευταίοι λογαριασμοί μου ήρθαν αυξημένοι κατά πολύ. Είδα τις αναλυτικές χρεώσεις και διαπίστωσα ότι για αυτά τα μηνύματα έπρεπε να πληρώσω 25 ευρώ για το καθένα από τα κινητά μου” συμπληρώνει. απάτες
“Έκανα φραγή σε επτά πενταψήφιους αριθμούς”
“Έλαβα τέτοια μηνύματα από επτά διαφορετικούς αριθμούς, σε διάστημα είκοσι ημερών, μέσα στον Ιούνιο. Μου ήρθε ένας απίστευτος λογαριασμός. Πληρώνω, συνήθως 30 έως 40 ευρώ για το κινητό μου και τώρα μου ζητούν 210 ευρώ. Έκανα φραγή σε επτά πενταψήφιους αριθμούς. Ζήτησα και λίστα με τις αναλυτικές χρεώσεις, αλλά είμαι σίγουρος ότι ο “φουσκωμένος” λογαριασμός είναι εξαιτίας αυτών των μηνυμάτων” λέει ο Π.Ζ..

“Βροχή” καταγγελιών για τις απάτες
Την ίδια ώρα, εκατοντάδες είναι οι καταγγελίες που έρχονται στο Newsit.gr μετά από σχετικά ρεπορτάζ.




Αξιοσημείωτη είναι η περίπτωση της Κ.Γ. η οποία έλαβε στο κινητό της ένα τέτοιο μήνυμα από πενταψήφιο αριθμό, με το οποίο την παρότρυναν να ενεργοποιήσει συνδρομητικό περιεχόμενο, χρεώθηκε 12 ευρώ και “ορκίζεται” ότι δεν ζήτησε καμία υπηρεσία, δεν έκανε εγγραφή σε κάποια εφαρμογή, ούτε καταχώρισε κάπου τον αριθμό του κινητού της. “Δεν ενδιαφέρθηκα ποτέ για αυτήν την εταιρεία και τις εφαρμογές της” επιμένει η Κ.Γ.. Και όταν έστειλε, γραπτώς, τις σχετικές αντιρρήσεις της, η απάντηση ήταν ότι εγγραφή έκανε και, μάλιστα, με “συγκεκριμένα βήματα” τα οποία “διασφαλίζουν την συγκατάθεση του χρήστη για την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, η οποία γίνεται μόνο με προσωπική ενέργεια εκ μέρους του”.

“Τι είμαι; Υπνοβάτης και δεν θυμάμαι ότι τα έκανα όλα αυτά;”
“Μου έστειλαν κάποια print screen και μου έγραψαν “εδώ έβαλες τον αριθμό του κινητού σου, εδώ το pin που στείλαμε… Τι είμαι; Υπνοβάτης και δεν θυμάμαι ότι τα έκανα όλα αυτά;”λέει η Κ.Γ..

“Σε περίπτωση που τρίτο πρόσωπο ενεργοποιήσει την υπηρεσία, κάνοντας χρήση της συσκευής του χρήστη, την ευθύνη και την επιμέλεια του κινητού τηλεφώνου, φέρει ο ίδιος ως νόμιμος κάτοχος” αναγράφεται στην απαντητική επιστολή της εταιρείας, ενώ η κάτοχος του συγκεκριμένου κινητού επιμένει ότι μόνο αυτή το χρησιμοποιεί.



“Δηλαδή, μου λένε το ευνόητο για να έχουν άλλοθι; Το ξέρω ότι αν κάποιος άλλος έκανε εγγραφή από το κινητό μου θα την πληρώσω εγώ. Εννοείται ότι εγώ είμαι υπεύθυνη για το ποιος χρησιμοποιεί το κινητό μου, αλλά, πώς να το κάνουμε, δεν το έχει πάρει άλλος στα χέρια του” επιμένει η Κ.Γ..
“Εμείς είμαστε νόμιμοι” απαντούν ενώ οι καταγγελίες για απάτες πέφτουν βροχή!
“Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε, ότι οι υπηρεσίες μας, η διαδικασία εγγραφής, χρέωσης και διαγραφής, ακολουθούν την ισχύουσα νομοθεσία, η οποία προβλέπει διαφόρους τρόπους ενημέρωσης του καταναλωτή πριν ενεργοποιήσει οποιαδήποτε εξ’ αυτών, καθώς επίσης η ενημέρωση και οι σχετικές οδηγίες που παρέχουμε, δίδονται έγκαιρα και με απόλυτη σαφήνεια, όπως ορίζεται από το νόμο” προσθέτει στο απαντητικό e mail της η εταιρεία και συμπληρώνει ότι “η διαγραφή από την υπηρεσία πραγματοποιήθηκε την ίδια μέρα και εστάλη το προβλεπόμενο δωρεάν ενημερωτικό”.

“Για τα 12 ευρώ ούτε λόγος”
“Η διαγραφή έγινε, αλλά για τα 12 ευρώ δεν κάνουν λόγο. Γιατί πρέπει να τους τα χαρίσω; Με το “έτσι θέλω” μου τα πήραν. Πώς θα αποδείξω αυτό που λέω, ότι δηλαδή, δεν έκανα καμία εγγραφή; Τόσοι άνθρωποι καταγγέλλουμε τα ίδια… όλοι χαζοί είμαστε; Ποιοι είναι αυτοί που επιλέγουν να μας αφήνουν ανυπεράσπιστους; Ας βρεθεί ένας τρόπος να σταματήσει αυτό” καταλήγει η Κ.Γ..

“Από πού βρήκαν τον απόρρητο αριθμό του κινητού μου;”
“Μου στέλνουν συνεχώς τέτοιου είδους μηνύματα από πενταψήφιους αριθμούς. Όχι μόνο από έναν. Δεν έχω κάνει κάτι για αυτό, δεν πίστευα ότι χρεώνομαι… Τον αριθμό του κινητού μου τον έχω απόρρητο. Δεν υπάρχει ούτε σε κάποιον τηλεφωνικό κατάλογο, ούτε κάπου μέσα στο ίντερνετ… Άρα βρίσκουν τους αριθμούς από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας” λέει η Π.Ν..

“Ακόμα τα κλαίω τα 100 ευρώ” λέει μετά τις συνεχείς απάτες
“Έχω τρεις λογαριασμούς κινητών, λάμβανα τέτοια μηνύματα συνεχώς, δεν έδινα σημασία, με αποτέλεσμα να χρεωθώ περίπου 100 ευρώ παραπάνω. Ζήτησα από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας φραγή από τέτοιου είδους μηνύματα, αλλά σχετικά με τη χρέωση η θέση της εταιρείας ήταν ότι “αποκλείεται να μην έχει γίνει εγγραφή” και ότι “αναγκαστικά πρέπει να τα πληρώσω”. Ακόμα τα κλαίω τα 100 ευρώ…” λέει η Μ.Ν..

“Οι συνταξιούχοι γονείς μου έτρεχαν για να μάθουν γιατί είχε τελειώσει η κάρτα τους”
“Πριν έναν μήνα διαπίστωσα ότι είχα χρεωθεί 4 ευρώ, χωρίς να καταλαβαίνω γιατί. Ευτυχώς, έχω καρτοκινητό, όποτε, μόλις τελείωσαν τα χρήματα που είχα, σταμάτησαν και τα μηνύματα. Κατάλαβα πως κάτι συμβαίνει όταν ειδοποιήθηκα πως το χρηματικό μου υπόλοιπο είναι μηδενικό. Τυχαία είδα τα μηνύματα, επικοινώνησα με τον πάροχό μου και κάναμε φραγή εισερχόμενων μηνυμάτων από πανταψήφιους αριθμούς. Όταν άρχισα να ρωτάω, συνειδητοποίησα ότι πολλοί έχουν πέσει θύματα από αυτές τις απάτες. Ακόμα και οι συνταξιούχοι γονείς μου έτρεχαν στα καταστήματα της εταιρείας της κινητής τους τηλεφωνίας για να μάθουν γιατί είχε τελειώσει η κάρτα τους”. απάτες
“Έχω σε λίστα αποκλεισμού καμία δεκαριά τέτοια πενταψήφια”
“Δέχτηκα αυτά τα sms χωρίς να έχω κάνει εγγραφή. Καμία εγγραφή. Πουθενά. Αρχικά έστειλα e-mail στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Με παρέπεμψαν στην ΕΕΤΤ. Εκεί έλαβα οδηγία να απευθυνθώ στον πάροχο κινητής τηλεφωνίας μου. Εκεί μου ζήτησαν έγκριση να μπλοκάρουν τα μηνύματα από τους πενταψήφιους αριθμούς
Τελικά, επικοινώνησα με την εταιρεία που μου έστειλε το μήνυμα. Η κυρία που απάντησε έβγαλε τρελή, αφού επέμενα ότι έχω κάνει εγγραφή στην υπηρεσία τους” λέει η Σ.Π..

“Υπάρχει συνυπευθυνότητα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας για τις απάτες”
Ο Β.Σ. Είναι δικηγόρος ο οποίος έχει απασχοληθεί για πάνω από έναν χρόνο με το συγκεκριμένο θέμα και υποστηρίζει ότι υπάρχουν τεράστια, σχετικά νομοθετικά κενά.

“Το θέμα δεν λύνεται εύκολα, ούτε υπάρχει δυνατότητα να σταματήσει με καταγγελίες στις Αρχές. Η μόνη προστασία είναι η δικαστική” υποστηρίζει

“Είναι κάτι που έκανα ως πληρεξούσιος δικηγόρος και τα έχω καταφέρει μέχρι στιγμής με μια εταιρία, αλλά το θέμα δεν είναι μόνο η ζημία και η ηθική βλάβη. Θεωρώ ότι υπάρχει συνυπευθυνότητα των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες εκμεταλλεύονται ένα πεδίο ελεύθερο για τέτοιες χρεώσεις” συμπληρώνει.

Ακούστε στην συνέχεια του κειμένου όσα λέει ο Συνήγορος του Καταναλωτή στο newsit.gr

“Πήρα πίσω τα χρήματά μου μετά από αλληλογραφία 23 σελίδων…”
«Στις αρχές Μαρτίου, μετά από έλεγχο του λογαριασμού του κινητού μου, διαπίστωσα ότι είχα χρεωθεί για 20 sms από πενταψήφιο αριθμό αξίας 1,6807 έκαστο και για 7 sms από άλλον πενταψήφιο αριθμό αξίας 0,4202 έκαστο.

Έκανα καταγγελία στο Συνήγορο του Πολίτη και στο Συνήγορο του Καταναλωτή και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων.

Παρόμοια περιπέτεια είχα και την άνοιξη του 2009 και για αυτό, από τότε, ποτέ δεν κοινοποιώ τον αριθμό του κινητού μου.

Το πρόβλημα τότε λύθηκε με διαμαρτυρία μου στις παραπάνω δημόσιες υπηρεσίες. Μου επεστράφησαν τα χρήματα από την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μου, μετά από αλληλογραφία 23 σελίδων…” λέει ο Γ.Δ..




Και μήνυση κατά αγνώστων για τις απάτες
Ο Σ.Τ. είναι δικηγόρος Σερρών και τον περασμένο Οκτώβριο κατέθεσε μήνυση κατά αγνώστων ως παραλήπτης των συγκεκριμένων μηνυμάτων. “Η μήνυση κοινοποιήθηκε άμεσα στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μου, οπότε και σταμάτησαν «μαγικά» οι ενοχλήσεις” λέει στο Newsit.gr.

Στη μήνυσή του περιγράφει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο έλαβε τα συγκεκριμένα μηνύματα. Εξηγεί πως ουδέποτε έκανε εγγραφή για να τα λαμβάνει και καταλήγει: “Εκ των ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι τρίτος ή τρίτοι, μη γνωστοί ακόμη σε εμένα δράστες, οι οποίοι πιθανότατα διαθέτουν τεχνογνωσία και ειδικό εξοπλισμό, ενεργούν σε βάρος μου πολλαπλά ποινικά αδικήματα, ενεργοποιώντας στη σύνδεσή μου τις παραπάνω υπηρεσίες”.

Καταπέλτης ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τις απάτες
“Όλα αυτά είναι εμπορικές πρακτικές. Μιλάμε πάντα για αδειοδοτημένες εταιρείες, οι οποίες πωλούν, προωθούν ορισμένα προϊόντα, αλλά είναι σαφές ότι σε όλες αυτές τις περιπτώσεις και η βούληση του καταναλωτή να αγοράσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που του προωθούνται μέσα από τα πενταψήφια πρέπει να είναι σαφής, αλλά και να υπάρχει σαφής προηγούμενη ενημέρωση για την χρέωση” λέει στο Newsit.gr η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή, Αθηνά Κοντογιάννη.



« Προηγουμενη
Επομενη »