Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Στην τελική ευθεία το τζαμί στην Αθήνα – «Πονοκέφαλος» για την επιλογή του Ιμάμη

Τελειώνει η κατασκευή του τζαμιού στην Ελλάδα. "Γρίφος" η επιλογή του Ιμάμη που θα πρέπει να... κρατά ισορροπίες ανάμεσα στα δ...


Τελειώνει η κατασκευή του τζαμιού στην Ελλάδα. "Γρίφος" η επιλογή του Ιμάμη που θα πρέπει να... κρατά ισορροπίες ανάμεσα στα δόγματα. Τι δηλώνει στο newsit.gr μέλος της διοικούσας επιτροπής του τζαμιού.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το τζαμί στην Αθήνα, το οποίο είναι υπό κατασκευή, για την δημιουργία του οποίου για αρκετά χρόνια υπήρχαν εμπόδια. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό το τζαμί θα έπρεπε να είχε παραδοθεί από πέρυσι, τώρα όλοι τοποθετούν την αποπεράτωσή του στο τέλος του Μαρτίου.




Αυτήν τη στιγμή η κατασκευή του κτιρίου έχει ολοκληρωθεί και απομένει η διαμόρφωση του εσωτερικού και του περιβάλλοντα χώρου.

«Το κτίριο προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς. Το ιδανικό θα είναι τέλος Μαρτίου να είναι έτοιμο και αυτό και ο περιβάλλων χώρος του, σε μεγάλο βαθμό” λέει στο newsit.gr η Νέλλη Παπαχελά, μέλος της διοικούσας επιτροπής του τζαμιού με αρμοδιότητα την εκπροσώπηση του Δήμου Αθηναίων στην επιτροπή και προσθέτει σχετικά με το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι εργασίες αυτήν τη στιγμή:

«Το τζαμί πρέπει τώρα να γίνει χώρος που να θυμίζει χώρο λατρείας. Προχωράει και αυτή η εργολαβία, δηλαδή, να μπουν τα χαλιά, ο άμβωνας, ό,τι χρειάζεται, τέλος πάντων. Μέχρι στιγμής, είναι ομόφωνες οι αποφάσεις της επιτροπής και οι άνθρωποι της μουσουλμανικής κοινότητας που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι ιδιαίτερα μετριοπαθείς και έχουμε μία πολύ καλή συνεργασία».

Με παιδική χαρά και συντριβάνι

Οι εργασίες στο τζαμί της Αθήνας τελούνται υπό μυστικότητα, από την ημέρα που ξεκίνησαν. Ελάχιστες πληροφορίες και ακόμα πιο λίγες φωτογραφίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας, κατά τα στάδια της κατασκευής του.

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε για το σχέδιό του, εσωτερικά, στην κύρια αίθουσα, θα βρίσκεται ο άμβωνας, ενώ θα διαθέτει και πολλούς βοηθητικούς χώρους. Εξωτερικά, μπροστά από το τέμενος θα υπάρχει μια πλατεία, όπου θα μπορούν να συγκεντρώνονται οι πιστοί, ενώ ο χώρος θα είναι ανοικτός για όλους τους πολίτες. Εκεί θα γίνει δενδροφύτευση και θα κατασκευαστούν παιδική χαρά και συντριβάνι.

“Είναι ένα κτίριο προκάτ, μακρόστενο, εξωτερικά θυμίζει βιομηχανικό χώρο. Εσωτερικά καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πιστών, δηλαδή, να είναι ένα κανονικό τζαμί, να έχει τον άμβωνα προς τη μεριά της Μέκκας, να έχει τις επιγραφές τις μουσουλμανικές οι οποίες θα εγκριθούν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, έτσι ώστε να μην κηρύσσουν το μίσος, αλλά να έχουν να κάνουν με τα θεία, να μπουν τα χάλια, να υπάρξει ο χώρος όπου θα πλένονται οι πιστοί.

Θα υπάρχει ένα συντριβάνι από το έξω, στον κοινόχρηστο χώρο, όπου θα υπάρχει και παιδική χαρά, θα είναι χώρος πρασίνου, όπου θα μπορούν να πηγαίνουν όλοι οι Αθηναίοι, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Αυτός ο εξωτερικός χώρος θα παραδοθεί στο Δήμο Αθηναίων και θα τον χαίρονται όλοι οι Αθηναίοι πολίτες, όσοι επιθυμούν να πάνε εκεί. Όπως έξω από τον Άγιο Παντελεήμονα έχουμε παιδική χαρά, συντριβάνι και όλα τα υπόλοιπα, κάπως έτσι θα είναι και εκεί είναι” περιγράφει η Νέλλη Παπαχελά.

Προκάτ και χωρίς μιναρέ

Σημεία κριτικής για την αισθητική του τζαμιού αποτέλεσαν η προκάτ κατασκευή του, η χωρητικότητά του, καθώς και το ότι δε διαθέτει μιναρέ. Σχετικά με τον τύπο κατασκευής του, η Νέλλη Παπαχελά εξηγεί ότι επελέγη η λύση του προκάτ “για να μην γινόντουσαν ανασκαφές στην περιοχή για θεμέλιά του, λόγω πιθανής ύπαρξης αρχαίων, οπότε θα είχαμε περαιτέρω καθυστερήσεις”, ενώ σχετικά με τη μη ύπαρξη μιναρέ σε αυτό και με πληροφορίες που θέλουν τον πρόεδρο της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, Ναίμ Ελ Γαντούρ, “πικραμένο” από αυτήν την παράλειψη, αναφέρει:

“Αυτός που γκρίνιαξε λίγο είναι ο πρόεδρος των Ελλήνων μουσουλμάνων, ο οποίος σε παλαιότερη συνέντευξή του είχε πει ότι δεν ήθελαν μιναρέ στο τζαμί, για να είναι κάτι πιο σύγχρονο και να ταιριάζει και λίγο με την ελληνική πραγματικότητα”.

Γκρίνιες και για τη χωρητικότητα

Το τέμενος διαθέτει έναν χώρο λατρείας για τους άνδρες και έναν ακόμη για τις γυναίκες, με συνολική χωρητικότητα για, περίπου, 250 άτομα, ενώ μεγαλύτερος αριθμός πιστών θα μπορεί να βρίσκεται για προσευχή στον εξωτερικό του χώρο.

“Εκεί που υπάρχει μία γκρίνια είναι για τη χωρητικότητα, γιατί, πραγματικά, είναι μικρό. Ακούμε τέμενος και νομίζουμε ότι θα χωράει πλήθος, ότι θα είναι κάτι σαν την Αγία Σοφία, αλλά δεν έχει καμία σχέση. Η πραγματικότητα είναι ότι χωράει μόλις 50 γυναίκες και περίπου 200 άντρες. Βεβαίως, υπάρχει και ο περιβάλλων χώρος, όπου θα μπορούν, την περίοδο του ραμαζανιού, να μαζεύονται και να εκτελούν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα”, λέει η Νέλλη Παπαχελά.




Δυο υποψηφιότητες για τη θέση του ιμάμη

Σε εξέλιξη είναι και η διαδικασία επιλογής του προσώπου που θα υπηρετήσει στη θέση του ιμάμη στο νέο τέμενος. Ο μουσουλμάνος θρησκευτικός λειτουργός, σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, πρέπει να είναι Έλληνας πολίτης, να γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα, να έχει αποκτήσει για τουλάχιστον έναν χρόνο την ελληνική ιθαγένεια και να είναι μόνιμος κάτοικος Αττικής τα τελευταία τρία χρόνια.

“Η τελευταία συνεδρίαση που κάναμε αφορούσε στην εξέταση των δικαιολογητικών που προσκόμισαν οι υποψήφιοι ιμάμηδες. Είχαμε δύο υποψηφιότητες. Ο ένας αποκλείστηκε γιατί δεν είχε κλείσει έναν χρόνο ως Έλληνας υπήκοος και εμείς ζητούσαμε ο υποψήφιος ιμάμης να έχει την Ελληνική υπηκοότητα για τουλάχιστον έναν χρόνο. Απέμεινε ο δεύτερος, ο οποίος θα πρέπει να εγκριθεί από μία ομάδα επιστημόνων οι οποίοι ασχολούνται με τα μουσουλμανικά θέματα” λέει η Νέλλη Παπαχελά.

Ο ιμάμης και οι ισορροπίες ανάμεσα στο μουσουλμανικά δόγματα

Οι σουνίτες και οι σιίτες αποτελούν τα δύο μεγάλα μουσουλμανικά δόγματα, τα οποία καλύπτουν το 70% των πιστών, ενώ υπάρχουν και άλλα, πολύ μικρότερα. Η επιλογή του ιμάμη θα πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να διατηρηθούν οι ισορροπίες ανάμεσα σε όλα αυτά τα δόγματα και για αυτόν το λόγο έχει προβλεφθεί η τοποθέτηση στο τζαμί κάποιων βοηθών του, οι οποίοι ενισχύσουν το έργο του, ως εκπρόσωποι των άλλων δογμάτων.

“Επειδή διάβασα διάφορα για το πώς θα μοιράζεται το τζαμί και για το αν αν θα είναι σουνίτες, αν θα είναι σιίτες… όλα αυτά προβλέπονται από έναν κανονισμό που έχουμε εκπονήσει ως επιτροπή. Θα έχουμε και βοηθούς ιμάμη, οι οποίοι θα εκπροσωπούν όλους. Επιπλέον, θα υπάρχει ένα πρόγραμμα, βάσει του οποίου θα μπορούν οι πιστοί του κάθε δόγματος να επισκέπτονται το τζάμι και, βεβαίως, στις μεγάλες γιορτές, όπως είναι το ραμαζάνι, θα γίνεται μία μεγάλη γιορτή, όπως γίνεται σε όλο τον κόσμο, όπως κάνουμε εμείς το Πάσχα μας” εξηγεί η Νέλλη Παπαχελά..