Tελευταια Νεα

Τρίτη, Φεβρουαρίου 05, 2019

Τop 10: O ελληνόκτητος στόλος αξίζει $105 δισ. και βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως


Πρώτο Θέμα
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο ακριβότερος παγκοσμίως και έσπασε το «φράγμα» των 100 δισ. δολαρίων – Αιτία της ανόδου η αύξηση των παραγγελιών για ναυπήγηση LNG
Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ανέβηκε η ελληνική ναυτιλία όσο αφορά την αξία του ελληνόκτητου στόλου. Μάλιστα έσπασε το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της «vessels value».
Η αύξηση μέσα στο 2018, δηλαδή σε έναν μόλις χρόνο, άγγιξε τα 5 δισ. δολάρια. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί ανάμεσα στα κράτη που βρίσκονται στο Top 10.




Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές έφτασαν στην κορυφή
Αιτία της ανόδου είναι η αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση LNG-Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και η αύξηση της αξίας των δεξαμενόπλοιων μετά τη θετική ναυλαγορά.

Η Ελλάδα κατέλαβε την…pole position ως ιδιοκτήτρια του ακριβότερου στόλου από LNG παγκοσμίως, που από 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αρχές του 2018 ανέβηκε στα 18,4 δισ. Οι Έλληνες ξεπέρασαν τους Ιάπωνες που έχουν στόλο LNG αξίας 15,2 δισ. «Χασούρα» είχε ο ελληνόκτητος στόλος μετά την πώληση του στόλο με drill ships του Γιώργου Οικονόμου. Αλλιώς θα ήταν ακόμη πιο μεγάλη η αξία του.

Στη δεύτερη θέση οι Ιάπωνες




Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Ιάπωνες οι οποίοι διατηρήθηκαν το 2019 στη δεύτερη θέση. Βγήκαν κερδισμένοι από την αύξηση της αξίας των φορτηγών πλοίων προς τα τέλη του 2018 με τα δεξαμενόπλοια και τα LNG να ακολουθούν.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία είχαν προστιθέμενη αξία στον στόλο τους από τα LNG.

Η Κίνα παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στα πρώτα δέκα κράτη

Τρίτη είναι η Κίνα. Η αξία του εμπορικού της στόλου παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση ανάμεσα στα κράτη του top 10, ύψους 6,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανεβάζοντας τη συνολική αξία στα 90 δισεκατομμύρια δολάρια. Είχαν όμως μείωση στην αξία του στόλου της με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Αντιθέτως εκ του γεγονότος ότι η Κίνα ήταν η αιτία να αυξηθεί η ζήτηση σε κατανάλωση LNG είχε ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές με στόλους από πλοία μεταφοράς LNG να δουν την αξία του στόλους να αυξάνει.

Ακολουθούν Σιγκαπούρη, Νορβηγία και ΗΠΑ

Τέταρτη είναι η Σιγκαπούρη η οποία αύξησε την αξία του στόλου της κατά 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συνολική αξία 49,9 δισ. δολάρια.

Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε τη Νορβηγία με στόλο αξίας 48,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Διατηρεί έναν μεγάλο στόλο από δεξαμενόπλοια.

Στην έκτη θέση είναι οι ΗΠΑ , με στόλο αξίας 44,5 δισ. δολάρια. Παρουσίασαν μείωση της αξίας του στόλου λόγω του γεγονότος ότι τα ποντοπόρα πλοία είναι μεγάλης ηλικίας, άνω των 15 ετών.

Στην 7η θέση αλλά με διαρκή συρρίκνωση στόλου η Γερμανία

Στην έβδομη θέση είναι η Γερμανία με αξία στόλου 31,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο στόλος της συνεχίζει να συρρικνώνεται κάθε χρόνο, με βασικότερη αιτία δεινών να είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-containerships.

Έχασε ήδη 1,7 δισ. δολάρια μέσα στο 2018, ο στόλο με τα containerships συνεχίζει να συρρικνώνεται λόγω πώλησης πλοίων αλλά και διάλυσης πολλών εξ αυτών. Η Κίνα βρίσκεται πλέον στην κορυφή όσο αφορά τους στόλους με containerships. Η αξία του κινεζικού στόλου με αυτού τύπου πλοία ανέρχεται στα 17,3 δισ. και του γερμανικού στα 16,4 δισ. δολάρια.

Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας Νότια Κορέα, Βρετανία και Δανία

Στην όγδοη θέση είναι η Νότιος Κορέα με αξία στόλου 30 δισ. δολάρια. Μέσα στ ο 2018 αύξησε κατά πέντε δισεκατομμύρια την αξία του στη φορτηγό ναυτιλία, στα δεξαμενόπλοια και στα containers. Aπό αυτά τα πέντε δισ. η συνεισφορά των containers είναι τρία δισ.

Στην ένατη θέση είναι η Μεγάλη Βρετανία, η οποία είδε την αξία του στόλου της να μειώνεται στα 29 δισ.Στη 10η θέση είναι η Δανία με αξία δύο δισεκατομμύρια. Εξαρτάται από την ναυλαγορά των containers. Όμως η αδυναμίας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιο επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να μπει στο top 10.
« Προηγουμενη
Επομενη »