Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΠΕΝΤΕ ΜΥΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΑΤΑΡΟΥΝ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ

Ουσιαστικά το μόνο πράγμα, που συνδέει ένα όχημα με το οδόστρωμα είναι τα ελαστικά και μάλιστα μικρές επιφάνειες μεγέθους μίας ανθρώ...






Ουσιαστικά το μόνο πράγμα, που συνδέει ένα όχημα με το οδόστρωμα είναι τα ελαστικά και μάλιστα μικρές επιφάνειες μεγέθους μίας ανθρώπινης παλάμης. Γιαυτό και είναι εξαιρετικά κρίσιμη υπόθεση η σωστή συντήρησή τους, αλλά και η αποφυγή ορισμένων οδηγικών λαθών, που τους προκαλούν ζημιές, συνήθως στο εσωτερικό τους, άρα αόρατες στο μάτι. Όταν λοιπόν φτάσει η ώρα της κρίσης, σκάνε, κλατάρουν και ξεφουσκώνουν, προκαλώντας μερικές φορές επικίνδυνες καταστάσεις, όπως το τραγικό δυστύχημα με την Porsche στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας, που κόστισε τη ζωή μίας μητέρας, ενός μωρού και δύο νεαρών αντρών.




Ας δούμε λοιπόν, τι πρέπει να κάνουμε για να αποφύγουμε τέτοιες δυσάρεστες εμπειρίες.

1. Ελεγχος πίεσης

Δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο για ένα ελαστικό από τα σωστή πίεση. Επειδή μάλιστα χάνουν όλα –έστω και πολύ αργά- αέρα, συνιστάται ο έλεγχος της πίεσης τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, προσέχοντας να μην είναι ζεστό το ελαστικό, ώστε να έχουμε αξιόπιστες ενδείξεις. Οι κατασκευαστές έχουν σε συγκεκριμένα σημεία του αμαξώματος (π.χ. στο καπάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου) τις τιμές πίεσης, που συνιστούν και διαφέρουν ανάλογα με το φορτίο του οχήματος. Επιτρέπεται να υπερβαίνετε αυτές τις τιμές έως και 0,3 bar, όχι όμως και να τις χαμηλώνετε κάτω από το κανονικό.

2. Βάθος πέλματος

Το βάθος του πέλματος πρέπει να είναι σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά, ωστόσο για να έχετε ασφαλή περιθώρια πρόσφυσης συνιστάται να ξεπερνά τα τρία χιλιοστά και για τα χειμερινά ελαστικά τα τέσσερα χιλιοστά. Ο έλεγχος γίνεται είτε με έναν μετρητή βάθους πέλματος ή –εμπειρικά- με ένα κέρμα των πενήντα λεπτών, που το τοποθετούμε στα κύρια αυλάκια του ελαστικού. Αν βυθίζεται τελείως η εξωτερική του ζώνη μέσα στο πέλμα, τότε το λάστιχο είναι ακόμη ασφαλές. Αν φαίνεται η εξωτερική ζώνη του κέρματος, τότε είναι φθαρμένο το ελαστικό και πρέπει να το αντικαταστήσετε.





3. Ηλικία ελαστικών

Τα ελαστικά δεν φθείρονται μόνον ανάλογα με τη χρήση τους, αλλά γερνούν και με τον χρόνο. Για να δείτε την ημερομηνία παραγωγής τους, κοιτάξτε στα μάγουλά τους τον τετραψήφιο αριθμό DOT, που τον αποκαλύπτει. Για παράδειγμα ο αριθμός 1914 σημαίνει, ότι τα συγκεκριμένο ελαστικό έχει κατασκευαστεί την 19η εβδομάδα του 2014. Ένα λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μετά από περίπου μία εξαετία, ακόμη και αν δείχνει σε άριστη κατάσταση, επειδή έχουν γεράσει τα υλικά του εσωτερικά και μπορεί να πάθει ζημιά, αν πιεστεί.

4. Καλοί τρόποι

Φερθείτε καλά στα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, γιατί έχουν μνήμη και εκδικούνται, αν δεν το κάνετε. Όποιος τρίβει τα λάστιχα στις άκρες των πεζοδρομίων, όταν παρκάρει ή καβαλάει πεζοδρόμιο με φόρα και τα ελαστικά σχεδόν σε ορθή γωνία, ρισκάρει να του βγάλουν ζημιές στο μέλλον. Καλό είναι να κάνετε συχνά έναν οπτικό έλεγχο των ελαστικών του αυτοκινήτου σας και αν διαπιστώσετε κάτι ύποπτο, να επισκεφθείτε ένα βουλκανιζατέρ.

5. Δευτερεύουσα η τιμή

Θα ρισκάρατε τη ζωή σας για ένα πενηντάρικο διαφορά τιμής μεταξύ ενός σετ καλύτερων και χειρότερων ελαστικών, που θα σας κρατήσει για μία πενταετία; Δηλαδή για ένα δεκάρικο τον χρόνο; Πρώτο μέλημα στην αγορά καινούριων ελαστικών πρέπει λοιπόν να είναι η ποιότητα και οι προδιαγραφές τους και δευτερευόντως η τιμή τους. Στο Διαδίκτυο μπορείτε να βρείτε δοκιμές ελαστικών ανεξάρτητων φορέων του εξωτερικού και περιοδικών του Ειδικού Τύπου, όπου θα κατατοπιστείτε για τα καταλληλότερα ελαστικά στις διαστάσεις του οχήματός σας. Αποφύγετε τα μεταχειρισμένα ελαστικά, γιατί μπορεί να δείχνουν απέξω τέλεια και από μέσα να έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές.

gazzetta

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.