Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ: ΣΤΟ ΦΩΣ Ο ΠΛΟΥΤΟΣ ΠΟΛΗΣ ΠΟΥ ΕΧΤΙΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ 2.500 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ!

ΙΤΑΛΙΑ. Η ανακάλυψη μνημειώδους κτιρίου και ανεκτίμητων κεραμικών εισαχθέντων από την Ελλάδα στις ανασκαφές της Ποσειδωνίας αποκαλύπτ...





ΙΤΑΛΙΑ. Η ανακάλυψη μνημειώδους κτιρίου και ανεκτίμητων κεραμικών εισαχθέντων από την Ελλάδα στις ανασκαφές της Ποσειδωνίας αποκαλύπτουν για πρώτη φορά πόσο πλούσιοι ήταν οι Ελληνες ιδρυτές της πόλης στη Νότια Ιταλία τον 6ο αιώνα προ Χριστού.




Τα ευρήματα παρουσιάζει η αγγλόφωνη ισραηλινή εφημερίδα «Χααρέτζ», αναφερόμενη στην πόλη Ποσειδώνια, πενήντα χιλιόμετρα νότια της Νάπολης, στις δυτικές ιταλικές ακτές, γνωστής με το ρωμαϊκό όνομα Paestum.

Σύμφωνα με αρχαίες αφηγήσεις, η Ποσειδωνία, ιδρύθηκε από εξόριστους, είτε από την κοντινή και ευημερούσα αποικία της Σύβαρης ή την ελληνική πόλη της Τροιζηνίας, γύρω στο 600 π.Χ. και γρήγορα αναδείχθηκε σε επιτυχημένο εμπορικό σταθμό για τη Magna Graecia -Μεγάλη Ελλάδα- του δικτύου δηλαδή των ελληνικών αποικιών, που ιδρύθηκαν στην Ιταλία και τη Σικελία, από τον όγδοο αιώνα π.Χ. και μετά.


Η δομή της κατασκευής του τετραγώνου, που θα μπορούσε να είναι ένα παλάτι ή απλώς ένα πολύ πλούσιο σπίτι, φαίνεται να είναι της ίδιας χρονολογίας με τους περίφημους δύο ναούς και τον Τάφο του Δύτη που διασώζονται, ανέφερε στην «Χααρέτζ» ο επικεφαλής της ανασκαφής Δρ Γαβριήλ Ζουκτρίγκελ.

Πράγματι, η Ποσειδωνία, που ονομάζεται επίσης Paestum, είναι ίσως περισσότερο γνωστή για τους υπέροχους καλά διατηρημένους ναούς δωρικού ρυθμού που φαινόντουσαν στην κλασική ταινία του 1963 του Ρέι Χαριχάουσεν «Ιάσονας και οι Αργοναύτες», όπου ο Ελληνας ήρωας (σ.σ. τον υποδυόταν ο Todd Armstrong), απελευθέρωσε τον τυφλό μάντη Φινέα, τον οποίο βασάνιζαν οι Αρπυιες.

2.500 χρόνια πριν, η Ποσειδωνία ήταν από τις πλέον σημαντικές ιερείς πόλεις της Magna Graecia. Ο ναός της Αθηνάς από τον 6ο αιώνα αποτελούσε ένα από τα κυριότερα αξιοθέατα για τους προσκυνητές και μια σημαντική πηγή απασχόλησης για τους κατοίκους της πόλης.

Η πόλη σταδιακά μεγάλωσε αλλά μέχρι πρόσφατα οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν μόνο τα ερείπια της ρωμαϊκής πόλης που είχε αρχίσει να δημιουργείται τον 3ο αιώνα π.Χ. Τώρα όμως οι αρχαιολόγοι ανοίγουν ένα παράθυρο για τη ζωή της πόλης όταν χτίστηκαν οι ναοί γύρω στον 6ο αιώνα π.Χ.




«Ο στόχος των ανασκαφών είναι να αποκτήσουν νέα δεδομένα για τους κατοίκους στην καθημερινή ζωή, το περιβάλλον που ζούσαν, και την οικονομία της πόλης εκείνη την εποχή, όταν οι Ελληνες έχτισαν τους δωρικούς ναούς», εξηγεί στην «Χααρέτζ» ο Δρ Ζουκτρίγκελ, προσθέτοντας ότι «η ποσότητα και η ποιότητα των δεδομένων σχετικά με τα προ-ρωμαϊκά σπίτια, της ίδιας περιόδου με την ανέγερση των ναών, είναι απροσδόκητη».

Μέχρι τώρα οι ανασκαφές έχουν αποκαλύψει ένα μεγάλο κτίριο κατοικίας που χτίστηκε από μεγάλες πελεκητές πέτρες, όπως και τα πεζοδρόμια και τα πατώματα των κτιρίων που χρονολογούνται τον 6ο και 5 αιώνα π.Χ.

Αμέτρητα σκεύη μαγειρικής, εκλεκτά σκεύη σερβιρίσματος και εξαιρετικά αγγεία για ποτό που είχαν εισαχθεί από την Αττική και την Κόρινθο μαρτυρούν μία πλούσια και ανθηρή αστική τάξη.

«Πολλά αγγεία που ανακαλύφθηκαν χρησιμοποιούνταν για το μαγείρεμα, καθώς και για την κατανάλωση τροφής και ποτού», δήλωσε στην Χααρέτζ η Ροσέλα Αννα Τεντέσκο Rossella, προσθέτοντας ότι αυτή την περίοδο των ανασκαφών βρέθηκαν επίσης υπέροχα βάζα που εισάγονταν από την Κόρινθο.

Ενα από τα πιο αξιόλογα ευρήματα είναι ένα θραύσμα ενός αττικού ερυθρόμορφου αγγείου παράσταση του Ελληνα θεού Ερμή, του φτερωτού αγγελιοφόρου των θεών. Από την αρχή του 6ου αιώνα μέχρι και τον 4ο αιώνα π.Χ. μαύρα και κόκκινα χρώματα χρησιμοποιούνταν στην Αθήνα για να διακοσμήσουν, ενώ τα καθημερινά είδη είχαν πιο απλή διακόσμηση.

Στα ερυθρόμορφα αγγεία τα διακοσμητικά μοτίβο παρέμεναν στο χρώμα του πηλού, ενώ το φόντο ήταν μαυριδερό. Τα σχήματα θα μπορούσαν να σχηματίζονται με γραμμές λούστρου ή αραιές στρώσεις λούστρου που εφαρμόζεται με βούρτσα. Η ερυθρόμορφη τεχνική εφευρέθηκε γύρω στο 530 π.Χ., πιθανότατα από τον αγγειοπλάστη Ανδοκίδη και το εργαστήριό του.

Η Ποσειδωνία είναι από τις καλύτερες αρχαιολογικές τοποθεσίες της ελληνικής αρχαιότητας που διασώζονται. Εκτός των τριών ναών που διατηρούνται σε εξαιρετική κατάσταση, η περιοχή έχει και αχανή νεκρόπολη.




Πηγή: «haaretz.com»

ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΚΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.