Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΤΩΡΑ "ΒΛΕΠΟΥΝ" ΩΣ ΠΙΘΑΝΟ ΕΝΟΙΚΟ ΤΟΥ ΤΥΜΒΟΥ ΤΟΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ. ΥΠΟΘΕΤΟΥΝ ΠΩΣ ΤΟΝ ΠΑΡΗΓΓΕΙΛΕ Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟ - ΔΑΠΑΝΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ 10.000 ΤΑΛΑΝΤΑ, ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ - ΥΠΟΚΛΙΝΩΝΤΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΤΗΣ "ΑΙΩΡΟΥΜΕΝΗΣ" ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ- Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΔΙΑΝΟΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ!

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Real News, "φως" αναμένεται να πέσει στα δεκάδες ερωτήματα που έχει "γεννήσει&...



Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Real News, "φως" αναμένεται να πέσει στα δεκάδες ερωτήματα που έχει "γεννήσει" ο μεγαλοπρεπής τύμβος, μετά τις νέες αποκαλύψεις από τα εντυπωσιακά ευρήματα στο λόφο Καστά.




Click4more: National Geographic για Αμφίπολη: Η Περσεφόνη κρατά το κλειδί για τη λύση του μυστηρίου – Πιθανότατα ο ένοικος του τάφου είναι γυναίκα Το ψηφιδωτό που ανακαλύφθηκε και "κόβει την ανάσα", μαγνήτισε το ενδιαφέρον ελληνικών και διεθνών ΜΜΕ, ωστόσο κάποιοι βλέπουν τις υποθέσεις τους να δικαιώνονται μέσα από τις ψηφίδες του.




Παράλληλα, οι δεκάδες ιστορικές αναφορές που έκαναν λόγο για παραγγελία ενός λαμπρότατου τάφου για τον ηφαιστίωνα, δίνουν μεγαλύτερη αξία στους ισχυρισμούς πως στα έγκατα της μακεδονικής γης βρίσκεται θαμμένος ο αξιωματικός και στενός φίλος του μεγάλου στρατηλάτη της αρχαιτότητας, Μεγάλου Αλεξάνδρου.




Ποιοι "έβλεπαν" Ηφαιστίωνα από την αρχή




Ένας από τους πρώτους ακαδημαϊκούς πους υποστήριζαν πως ο τάφος της Αμφίπολης "φιλοξενεί" τον Ηφαιστίωνα, είναι ο καθηγητής Ιτορίας και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, Θεόδωρος Μαυρογιάννης και μετά την αποκάλυψη του ψηφιδωτού, ο καθηγητής δηλώνει πως η εκτίμηση του ενισχύεται: "Η αναπαράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης είναι εξαιρετικής τεχνοτροπίας και είναι βέβαιο ότι απαιτήθηκε ένα υπέρογκο για να κατασκευαστεί. Ένα τέτοιο πανάκριβο έργο σαφώς και θα ταίριαζε απόλυτα στον τάφο του Ηφαιστίωνα".




Μαυρογιάννης: "Υπάρχει και άλλη πηγή, ο Ρωμαίος ιστορικός Ιουστίνος, ο οποίος έγραψε το 200 μ.Χ. ότι ο τύμβος του Ηφαιστίωνα κόστισε 12.000 τάλαντα. Όπου κι αν έγινε ο τάφος του Ηφαιστίωνα, ήταν λαμπρός και πανάκριβος".

Ο Θ. Μαυρογιάννης υποστηρίζει πως ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος είχε παραγγείλει έναν πανάκριβο τάφο για τον Ηφαιστίωνα, ο οποίος πέθανε το 325 π.Χ. ε μάχη στα Εκβάτανα, πόλη της αρχαίας Περσίας, με τη σορό του να μεταφέρεται στη Βαβυλώνα.




"Όπως αναφέρει ο Διόδωρος, ο Αλέξανδρος είχε παραγγείλει να δαπανηθούν 10.000 τάλαντα για την "πυρά" του Ηφαιστίωνα", λέει ο κ. Μαυρογιάννης και συσχετίζοντας το ποσό, θεωρεί πως με σημερινά δεδομένα αντιστοιχεί σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.




Το "προφίλ" του δημιουργού




Σχετικά με τον δημιουργό του εκπληκτικού ψηφιδωτού, οι ειδικοί θεωρούν πως επρόκειτο για καλλιτέχνη ο οποίος εκτός από ένστικτο, διέθετε και άριστες γνώσεις μαθηματικών και ευκλείδιας γεωμετρίας.




"Το ψηφιδωτό είναι άρτιο. Αλάνθαστο. Ο δημιουργός του πέτυχε αυτό που αποτελεί όνειρο για τον κάθε καλλιτέχνη: να κατακτήσει τον χώρο"

Μάλιστα γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός πως ο καλλιτέχνης αυτός, τουλάχιστον 1.500 χρόνια πριν την αναγεννησιακή εποχή, εισήγαγε στην εικαστική τέχνη τις "άγνωστες" για εκείνη την εποχή, έννοιες της προοπτικής, των φωτοσκιάσεων και των ενσυνείδητων χρωματικών αποχρώσεων.




"Όλα τα πρόσωπα βρίσκονται σε κίνηση. Τίποτε δεν μένει στατικό. Στριφογυρίζουν οι μορφές στον χώρο χωρίς να παρατηρείς λάθη. Η περσεφόνη είναι σαν να αιωρείται"

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως ο καλλιτέχνης αυτός "μιμείται" και αξελίσσει την τεχνική του Νικομάχου, ο οποίος φιλοτέχνησε την ίδια τοιχογραφία στον λεγόμενο "τάφο της Περσεφόνης" στις Αιγές. Ωστόσο, εκτιμάται πως ο δημιουργός του ψηφιδωτού της Αμφίπολης θα πρέπει να είναι τουλάχιστον κατά μία γενιά μεταγενέστερος κι έτσι δεν αποκλείεται να πρόκειται για τον Φιλόξενο από την Ερέτρια, ο οποίος αποτελούσε έναν από τους καλύτερους μαθητές του Νικομάχου.




"Πρόκειται σίγουρα για έναν ιδιαίτερα έμπειρο καλλιτέχνη, ένα πολύ καλό "χέρι", ο οποίος βρίσκεται σε πολύ ώριμη φάση βιολογικά και καλλιτεχνικά", τονίζει ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης το Τμήμα ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Μιλτιάδης Παπανικολάου.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.