Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟ - ΠΟΛΕΜΙΣΤΗ... ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΟΥ "ΣΤΟΧΟΥ"

ΜΕ ΜΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΟΥ "ΣΤΟΧΟΥ" ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠ...

ΜΕ ΜΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ, ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΟΥ "ΣΤΟΧΟΥ" ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΕΤΕΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ...




Ο Αλέξανδρος Δ. Αλεξανδράκης (Αθήνα, 1913 – Αθήνα, Σεπτέμβριος 1968[1]) ήταν Έλληνας ζωγράφος, που έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από τις ιδιαιτέρως δυναμικές απεικονίσεις του Ελληνοϊταλικού Πολέμου του 1940.

Ο Αλεξανδράκης έδειξε από νωρίς το ταλέντο του στο σχέδιο και την ζωγραφική. Σε ηλικία 17 ετών, παρουσίασε 23 έργα του σε ομαδική έκθεση που διοργάνωσε η ΧΑΝ. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών κοντά στο Σπυρίδωνα Βικάτο και τον Ουμβέρτο Αργυρό. Αργότερα, παρακολούθησε μαθήματα χαρακτικής κοντά στον Γιάννη Κεφαλληνό. Αποφοίτησε από την σχολή το 1937, για να συμμετάσχει αμέσως σε διάφορες εκθέσεις ζωγραφικής.

Στον πόλεμο του 1940, ο ζωγράφος και οι πέντε αδελφοί του επιστρατεύτηκαν. Υπηρέτησε στα βουνά της Ηπείρου ως δεκανέας του πυροβολικού και τις εντυπώσεις του τις αποτύπωσε σε μία σειρά σκίτσων και ελαιογραφιών που έγιναν ευρέως γνωστές στο κοινό, μιας και ανατυπώθηκαν σε αφίσες και χρησιμοποιήθηκαν σε πάμπολλες σχολικές εορτές. Περίπου εκατό έργα του από τον πόλεμο δημοσιεύθηκαν επίσης μεταπολεμικά σε ένα λεύκωμα με τίτλο "Έτσι πολεμούσαμε" (1968).

Μετά τον πόλεμο, ασχολήθηκε πολύ με το γυμνό. Εικονογράφησε επίσης το Αναγνωστικό της Ε΄ Δημοτικού που κυκλοφόρησε το 1958. Η φήμη του ξεπέρασε τα σύνορα της Ελλάδας και άρχισε να συνεργάζεται με μεγάλα ιδρύματα, όπως το Μουσείο Γκουγκενχάιμ και η Βιβλιοθήκη της Γερουσίας των ΗΠΑ. Δυστυχώς, πέθανε σε ηλικία 55 ετών, την εποχή που είχε αρχίσει να γίνεται ευρύτερα γνωστός.

Το 1980, η Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας τον τίμησε με μεγάλη αναδρομική έκθεση. Πιο πρόσφατα, η γκαλερί «Κ» παρουσίασε έργα του καλλιτέχνη στο Λονδίνο (1998 και 2005) και στην Λευκωσία (1999).



ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 1940







ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗ -ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΘΕΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ STOXOS.GR ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ (ΚΛΙΚ ΕΔΩ)

1 σχόλιο

  1. ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΧΕ ΕΝΑ ΕΛΑΤΤΩΜΑ. ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΚΑΘΙ ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΗ ΜΟΙΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΟΒΑΡΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ.
    ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟΚΟΚΚΙΝΟ ΑΛΗΤΑΡΙΟ ΠΟΥ ΔΙΚΤΑΤΟΡΕΥΕΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 35 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΥΨΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΕΠΛΟ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ.
    ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΞΕΧΑΣΤΕΙ, ΟΠΩΣ ΝΟΜΙΖΕ ΟΤΙ ΘΑ ΞΕΧΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ Ο ΚΑΡΑΓΑΤΣΗΣ, Ο ΜΠΑΣΤΙΑΣ, Η ΠΑΠΑΔΑΚΗ, Ο ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ, Ο ΜΥΡΙΒΙΛΗΣ, Η ΠΑΞΙΝΟΥ, Η ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ, Ο ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ, Ο ΣΥΚΟΥΤΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟΣΟΙ ΑΛΛΟΙ.
    ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΠΗΚΑΝ ΚΙΝΑΙΔΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΕΠΕΙΘΑΝ ΟΤΙ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΣΤΕΦΑΝΙ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΙΑΣ ΑΛΗΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ, ΗΛΙΘΙΕΣ ΠΟΡΝΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΕΔΙΝΑΝ ΠΡΟΤΥΠΑ ΖΩΗΣ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΙΑΣ ΠΟΡΝΗΣ Η ΟΠΟΙΑ (ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΛΙΣΤΑ) ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΒΑΥΚΑΛΙΖΟΜΕΝΗ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΗΣ ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΤΑ ΗΘΗ.
    Ο ΧΡΟΝΟΣ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ. ΟΙ "ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ" ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΑΝ ΑΛΗΤΕΣ Ή ΠΑΡΑΔΕΧΤΗΚΑΝ ΕΜΜΕΣΩΣ Ή ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥΣ (ΕΤΣΙ Κ. ΚΟΥΝΔΟΥΡΕ;;;). ΑΥΤΟ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΕΠΙΠΤΩΣΗ ΣΤΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΑΝΥΔΡΗ ΕΡΗΜΟ. Ο ΧΡΟΝΟΣ ΌΜΩς ΕΊΝΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΟΣ. ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟΝΤΟΥΛΑΠΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ (Α, ΡΕ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΖΕ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΤΟΥ ΓΑΠ)ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ (ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΟΙ ΠΑΣΟΚΑΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΑΜΟΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΙ)ΘΑ ΑΝΤΛΗΣΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΞΑΝΑΣΗΚΩΣΕΙ ΚΕΦΑΛΙ. Η ΑΡΧΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ "ΔΙΑΝΟΗΣΗ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.