Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Αυτοί είναι οι ΕΠΤΑ Έλληνες εφοπλιστές που κρατάνε το «τιμόνι» της παγκόσμιας ναυτιλίας

Σε μια χρονική περίοδο που Ελλάδα δίνει μάχη για να σταθεί στα πόδια της ενώ προσπαθεί να αρθρώσει λόγο εκτός συνόρων Έλληνες πλοιοκτήτε...

Επτά Έλληνες στο «τιμόνι» της παγκόσμιας ναυτιλίας

Σε μια χρονική περίοδο που Ελλάδα δίνει μάχη για να σταθεί στα πόδια της ενώ προσπαθεί να αρθρώσει λόγο εκτός συνόρων Έλληνες πλοιοκτήτες και τεχνοκράτες αναλαμβάνουν ηγετικές θέσεις σε διεθνείς…

Σε κρίσιμες περιόδους για την ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία οι έλληνες πλοιοκτήτες και τεχνοκράτες αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών και ενώσεων.




Η επιλογή Ελλήνων σε θεσμικούς φορείς της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί συνέχεια της παράδοσης των τελευταίων ετών γεγονός που προσδίδει κύρος τόσο στην ελληνική ναυτική οικογένεια, όσο και συνολικά στην Ελλάδα.

«Σε μια χρονική περίοδο που Ελλάδα δίνει μάχη για να σταθεί στα πόδια της ενώ προσπαθεί να αρθρώσει λόγο εκτός συνόρων, εκπρόσωποί της από τον επιχειρηματικό κόσμο αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών» επισημαίνουν πολιτικο-οικονομικοί κύκλοι.

Σύμφωνα με τα επικυρωμένα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών το 2018 η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη. Ειδικότερα, ελέγχει το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα φορτηγά-bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers. Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% σχεδόν σε χωρητικότητα του κοινοτικού στόλου.

Η ποσοτική αυτή υπεροχή συνεχίζει να συμπορεύεται μαζί με την ποιοτική μας παρουσία, όπως αυτή έχει επικρατήσει διεθνώς, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία και στη συσσωρευμένη εμπειρία μας στη διαχείριση του στόλου μας, καθώς και στο χαμηλό μέσο όρο ηλικίας αυτού, που ανέρχεται πια για τα ελληνόκτητα πλοία σε 11,54 έτη, και για τα πλοία υπό ελληνική σημαία σε 13,74 έτη, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14,81 έτη.

Η παράδοση της γενικότερης αποδοχής των Ελλήνων συνεχίζεται και σήμερα σε οργανισμούς όπως είναι η ECSA, η Intertanko η Intercargo, ,το Green Award , BIMCO, η CLIA, η Wista International.

Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος της ECSA - Ενας ρεαλιστής πλοιοκτήτης επικεφαλής της Ενωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών

O Πάνος Λασκαρίδης εξελέγη πρόεδρος της ECSA της Ένωσης των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) και ανέλαβε την προεδρία από τον Niels Smedegaard, CEO της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών και της ναυτιλιακής DFDS. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη θεσμική εκπροσώπηση των εφοπλιστικών ενώσεων. Έχει διατελέσει αντιπρόεδρος της ECSA και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και CEO των Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp. Τα καθήκοντα του ανέλαβε στις 13 Δεκεμβρίου 2017 και θα παραμείνει πρόεδρος έως και τον Ιανουάριο του 2020.




Η θητεία του νέου προέδρου της ECSA είναι κομβικής σημασίας και ο ρόλος του σημαντικός εν όψει των δραματικών αλλαγών που έρχονται τα επόμενα χρόνια στη ναυτιλιακή βιομηχανία και , κυρίως στις αλλαγές του κανονιστικού πλαισίου. Όπως δήλωσε με την ανάληψη των καθηκόντων του ως ο νέος πρόεδρος της ECSA «είμαι πολύ χαρούμενος για αυτήν την εμπιστοσύνη. Δεσμεύομαι για την επικέντρωση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής ατζέντας σε ζητήματα πλοιοκτητών, για τη συνεργασία με τα μέλη προς μία αποδοτική, ανταγωνιστική εφοπλιστική κοινότητα με το βλέμμα στο μέλλον».

Oι Lloyd’s αναφέρθηκαν σε εκείνον με τον τίτλο « Ο ρεαλιστής Έλληνας πλοιοκτήτης έχει λίγες ψευδαισθήσεις αναλαμβάνοντας την καυτή καρέκλα της ECSA».

Η ΕΕ στην οποία η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% σχεδόν σε χωρητικότητα του κοινοτικού στόλου, διανύει μία περίοδο όπου κύριος στόχος της είναι η προάσπιση, και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της, καθώς και η βελτίωση των προοπτικών της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού που υφίσταται από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, και στο άμεσο μέλλον ίσως και από κράτη εντός Ευρώπης.

Σε ναυτιλιακό συνέδριο ο Πάνος Λασκαρίδης είχε δηλώσει για το ελληνικό θαύμα στην ναυτιλία: «Μια σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, εκτός από οικονομική και κοινωνική, είναι να γίνει αντιληπτό ότι δεν υπάρχει τίποτα το αδύνατο και το εξωπραγματικό στο να καταφέρεις να είναι ο πρώτος στη δουλειά σου παγκοσμίως. Χρειάζεται απόλυτη πειθαρχία, υπομονή, σκληρή δουλειά, και να μην ψάχνουμε τα αίτια της μιζέριας μας στους ξένους. Όλοι οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας που είναι περίπου 250.000, ξέρουν πώς να είσαι πρώτη δύναμη στον κόσμο κι αυτό πρέπει να περάσει και στην υπόλοιπη ελληνική κοινωνία.»


Ο Π.Λασκαρίδης είναι επίσης, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτασφαλιστικού Οργανισμού The United Kingdom, Freight Demurrage and Defence Association (U.K.), Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος, Μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Μέλος του SNAME (Society of Naval Architects and Marine Engineers – U.S.A.), Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, The Hellenic War Risks Maritime Association (The Hellenic Club), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Bureau Veritas (Γαλλικός Νηογνώμων), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Lloyds Register of Ships (Αγγλικός Νηογνώμων), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής NKK – Τόκυο (Ιαπωνικός Νηογνώμων).




Εκτός από τη ναυτλιακή δραστηριότητα, ο Πάνος Λασκαρίδης έχει ενεργή παρουσία στον χώρο του πολιτισμού με το ίδρυμα “Αικατερίνη Λασκαρίδη” που διαθέτει μια πλούσια ναυτιλιακή βιβλιοθήκη και πραγματοποιεί συχνά εκδηλώσεις για την προώθηση της γνώσης γύρω από την ελληνική ναυτιλία.

Νίκος Π. Τσάκος, Πρόεδρος της Intertanko - Ομόφωνη εκλογή στη Διεθνή Ενωση Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων

Ο Νίκος Π. Τσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN) και πρόεδρος της Intertanko. Κορυφαίοι των κορυφαίων είναι οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια, στη μεταφορά του «μαύρου χρυσού». Πιο συγκεκριμένα, τα ελληνόκτητα αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού στόλου με πλοία αυτού του τύπου τα τελευταία δύο χρόνια.

Η δυναμική των Ελλήνων αποτυπώθηκε πριν από τέσσερα χρόνια με την ομόφωνη εκλογή στην προεδρία της Intertanko, της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων, του Νίκου Τσάκου.

Το επιστέγασμα ήταν η έναρξη λειτουργίας, από τις 7 Αυγούστου 2017, για πρώτη φορά στην ιστορία της Intertanko, γραφείου στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο Σύνταγμα, στην καρδιά της πρωτεύουσας.

Ο Νίκος Τσάκος πήρε την πρωτοβουλία με το σκεπτικό ότι «δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει γραφείο της Ένωσης στην Ελλάδα που είναι η πρώτη δύναμη παγκοσμίως στα δεξαμενόπλοια».

Η Intertanko αριθμεί 212 εταιρείες μέλη των οποίων ο στόλος αντιστοιχεί σε 3.040 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 270 εκατομμυρίων τόνων. Επιπλέον υπάρχουν 300 μέλη που σχετίζονται με αυτή και είναι τράπεζες, πετρελαϊκές εταιρείες και ναυλομεσίτες. Είναι ο σημαντικότερος θεσμικός φορέας στον τομέα των δεξαμενοπλοίων με ουσιαστική και εποικοδομητική συνεισφορά διεθνώς.

Για πρώτη φορά Έλληνας πλοιοκτήτης, και όχι στέλεχος εταιρείας, ψηφίστηκε για πρόεδρος στην συγκεκριμένη Ένωση και μάλιστα ομόφωνα. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι υπέρ του Νίκου Τσάκου τάχθηκε και το πανίσχυρο λόμπυ των Νορβηγών, που είναι το αντίπαλο δέος του ελληνικού, με επικεφαλής τον μεγαλύτερο παγκοσμίως πλοιοκτήτη, Τζον Φρέντρικσεν.

Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.