Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟ... ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΙ ΣΑΝ ΑΝΤΡΑΣ, ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ...;;;

Στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η Ελλάδα στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, αλλά και στο σχέδιο που έχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ για επεν...

09s1paiat-thumb-large-thumb-large





Στον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η Ελλάδα στη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, αλλά και στο σχέδιο που έχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ για επενδύσεις, αναφέρθηκε σήμερα ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα, Τζέφρι Πάιατ, κατά τη διάρκεια του 7oυ συνεδρίου «Navigator 2017, The Shipping decision Makers forum», στο πλωτό Μουσείο «Hellas Liberty».




Ο κ. Πάιατ μίλησε για τη μεγάλη επένδυση που θέλει να πραγματοποιήσει στα ναπηγεία της Σύρου η ελληνοαμερικανική Onex, επικεφαλής της οποίας είναι ο επιχειρηματίας Πάνος Ξενοκώστας, ενώ έκανε ειδική αναφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο, όπως τόνισε, οι ΗΠΑ θέλουν να χρησιμοποιήσουν τόσο για εμπορικούς, όσο και για στρατιωτικούς σκοπούς, ειδικότερα για βάση ελικοπτέρων.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι στρατηγικής σημασίας για τις ΗΠΑ. Θέλουμε να διαδραματίσει έναν μεγαλύτερο ρόλο» σημείωσε και πρόσθεσε: «Οι επενδύσεις των ΗΠΑ είναι διαφανείς. Θέλουμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα να επανέλθει οικονομικά. «America is back». Οι σχέσεις Ελλάδος-ΗΠΑ δεν ήταν ποτέ πιο ισχυρές. Θα συνεχίσουν να ενδυναμώνονται. Πρόκειται για σχέσεις δυνατές και με βάθος χρόνου. Η ελληνική ναυτιλία έπαιξε τον ρόλο της στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών».

Να σημειωθεί ότι για τα ναυπηγεία είχαν δείξει ενδιαφέρον ρωσικά, ελληνικά, κινεζικά (Cosco) και κορεατικά (Daewoo) συμφέροντα.

Η μοναδική εταιρεία που κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση ήταν η Onex. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αναλαμβάνει υποχρεώσεις ύψους 40 εκατομμυρίων ευρώ και θα προχωρήσει σε επενδύσεις ύψους 20 εκατομμυρίων που αφορούν συντηρήσεις, επισκευές, εκσυγχρονισμοί, περιβαλλοντικά, αυτοματισμοί.

Η εταιρεία έχει ζητήσει να εξαντληθεί, η περίοδος αποπληρωμής των χρεών σε βάθος όχι κάτω των 30 ετών, προκειμένου να παραμείνει βιώσιμο.

Θέλει να επεκταθεί το ναυπηγείο σε νέους τομείς, όπως τη ναυπήγηση νέων σκαφών πολυτελείας, σκαφών και πλωτών μέσων ειδικών αποστολών και ωκεάνιων & παράκτιων εξεδρών – πλατφορμών εξορύξεων και μετασκευών πλοίων ειδικού σκοπού.