Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ Η ΖΗΜΙΑ ΠΑΝΑΗ: ΕΩΣ ΚΑΙ 60 ΕΚ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑΣ ΤΟΥ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»

Σχέδιο για την εκταμίευση 56,1 εκατομμύριων ευρώ από τα υπόχρεα μέλη του θα θέσει σε ψηφοφορία στα διοικητικά του όργανα στα τέλη του ...




Σχέδιο για την εκταμίευση 56,1 εκατομμύριων ευρώ από τα υπόχρεα μέλη του θα θέσει σε ψηφοφορία στα διοικητικά του όργανα στα τέλη του μήνα το Διεθνές Κεφάλαιο Αποζημίωσης Ζημιών Ρύπανσης από Πετρέλαιο, γνωστό ως IOPC Funds, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του και να αποζημιώσει τους πληγέντες από την πετρελαιοκηλίδα του Αγία Ζώνη ΙΙ.



Το σχέδιο προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες την καταβολή του ποσού αυτού σε δυο δόσεις, η μία ύψους 28,86 εκατ. ευρώ τον Μάιο και η άλλη σε ύστερη φάση. Τα ποσά αυτά θα προέλθουν, όπως προβλέπεται, από τις πετρελαϊκές βιομηχανίες των χωρών μελών του IOPC που εισάγουν πετρέλαιο. Οι εκτιμήσεις των ειδικών του IOPC Funds που αποτελεί θεσμό του International Maritime Organization που με τη σειρά είναι σώμα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών αλλά και ειδικών της αγοράς τοποθετούν το κόστος που θα καταβληθεί σε αποζημιώσεις μεταξύ των 50 και των 60 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες της Διεθνούς Ναυτιλιακής Επιθεώρησης, TradeWinds. Εξ αυτών τα πρώτα 5,35 εκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από την ασφαλιστική κάλυψη του πλοιοκτήτη για αστική ευθύνη, το P&I Club, που είναι η Lodestar Marine Limited. Το υπόλοιπο ποσό θα καταβληθεί από το IOPC Funds.




Το IOPC, όπως έχει εξηγήσει σε συνέντευξή του στην "Κ" ο γενικός διευθυντής του, Jose Maura, θα πληρώσει τόσο το κόστος της απορρύπανσης της επιφανείας της θάλασσας, των ακτών και των σκαφών και εγκαταστάσεων όσο και τις οικονομικές ζημίες που υπέστησαν οι επιχειρήσεις, εφόσον αποδεικνύονται.
Επειδή πολλές από τις έμμεσες ζημίες ενδέχεται να χρειαστεί χρόνος για να διαπιστωθούν, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση ακύρωσης κρατήσεων ξενοδοχείων στο μέλλον ή στα μειωμένα έσοδα επιχειρήσεων εκμετάλλευσης αιγιαλών, ο J. Maura αναμένει πως το ελληνικό γραφείο θα δέχεται αιτήσεις αποζημιώσεων, αλλά και την απαραίτητη τεκμηρίωση που θα πρέπει να τις συνοδεύει, και τα επόμενα χρόνια.


Σύμφωνα με τον Γιώργο Θεοχαρίδη, νομικό και καθηγητή του World Maritime University, το οποίο έχει ιδρυθεί από τον International Maritime Organization ο χρόνος μέχρι να αποζημιωθούν οι πληγέντες θα εξαρτηθεί τόσο από το χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας απορρύπανσης όσο και από την έγκυρη υποβολή των αναγκαίων δικαιολογητικών για την έκταση της ζημίας. "Πολλά αιτήματα ικανοποιούνται εξωδικαστικά στο πλαίσιο συμβιβασμού. Από την άλλη πλευρά, η εμπειρία δείχνει ότι ο χρόνος εξαρτάται και από την «δικομανία» των θυμάτων", εξηγεί. Κομβική σημασία έχει και η προθεσμία των 3 ετών, προσθέτει, η οποία εκκινεί από την ημέρα επέλευσης της θαλάσσιας ρύπανσης, εντός της οποίας το αίτημα αποζημίωσης πρέπει, είτε να έχει ικανοποιηθεί εξωδικαστικά, είτε να έχει υποβληθεί αγωγή στα εθνικά δικαστήρια, ώστε να διακοπεί η αποσβεστική προθεσμία.