stoxos News

25/7/17

«GUESS WHO' S COMING TO DINNER»... ΜΑΝΤΕΨΕ ΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙ ΓΙΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟ





Η ταινία «Μάντεψε ποιος θα 'ρθει το βράδυ» ("Guess Who's Coming to Dinner") του 1967, θεωρήθηκε «αριστούργημα» ενός «αντιρατσιστικού ερωτικού μανιφέστου», μια ταινία «προοδευτική» και «ριζοσπαστική» για την εποχή της, η οποία εξυμνούσε την πολυδιαφημισμένη σήμερα «διαφορετικότητα», γιατί παρουσίαζε με ιδιαίτερη «ευμένεια» τον γάμο ατόμων από διαφορετικές φυλές, τον καιρό που οι διαφυλετικοί γάμοι στην Αμερική ήταν «ταμπού» (και σε κάποιες πολιτείες απαγορευμένοι).




Η ταινία εξιστορεί τον έρωτα ανάμεσα στη λευκή «προοδευτική» Τζόι (Κάθριν Χούτον), με τον μαύρο Τζον (Σίντνεϋ Πουατιέ) και την αμηχανία και το αρχικό σοκ που εκδηλώνεται από τους γονείς της (Σπένσερ Τρέισι και Κάθριν Χέπμπορν), παρόλο που αυτοί είναι «φιλελεύθεροι» (λίμπεραλ) και υπέρμαχοι των πολιτικών δικαιωμάτων για τους μαύρους των ΗΠΑ.
Όπως διαβάζουμε σε σχετική κριτική της ταινία, η μόνη «φωνή της λογικής» είναι ένας καθολικός ιερέας που δεν βλέπει κανένα πρόβλημα στην σχέση, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι όποιος βλέπει πρόβλημα είναι «παράλογος» και «ρατσιστής».

Τελικά, όλοι παραδέχονται ότι «τα πράγματα έχουν αλλάξει» και ως εκ τούτου η ταινία έχει happy end.

Να υπενθυμίσω – αν και μάλλον το υποψιαζόσασταν – ότι η ταινία υπήρξε υποψήφια για 10 (!) Όσκαρ, κερδίζοντας τελικά 2.

Στην ταινία ο πατέρας του Sydney Poitier, ένας συνταξιούχος ταχυδρόμος, αντιτίθεται στον γάμο του γιου του με μια λευκή γυναίκα. "Περπάτησα χιλιάδες μίλια για να σε μεγαλώσω και ζητώ να έχω κάποιο λόγο για τους απογόνους μου"... Διαβάστε εδώ τη συνέχεια

Κόκκινος Ουρανός
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου