stoxos News

26/7/17

ΑΝΤΕ ΤΙ ΚΑΘΕΣΤΕ...: ΣΤΑ ΥΨΗ Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΙΛΟΤΟΥΣ - ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ 673 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η BOEING






Αν είστε λάτρης της αεροπορίας και ονειρεύεστε να γίνετε πιλότος, μηχανικός αεροσκαφών ή και αεροσυνοδός, η μεγάλη σας ευκαιρία είναι έτοιμη και σας περιμένει. Οι αερογραμμές ανά το παγκόσμιο θα χρειαστούν τα επόμενα 20 χρόνια ακόμη 637,000 νέους πιλότους, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες, σύμφωνα με την εταιρεία Boeing.






Συγκεκριμένα, μεταξύ 2017 - 2036, οι αερογραμμές στην περιοχή της Ασίας θα έχουν ανάγκη για ακόμη 253,000 πιλότους, της Βορείου Αμερικής 117,000 και της Ευρώπης 106,000. Σύμφωνα με έκθεση της Boeing, θα προκύψει επίσης ανάγκη για ακόμη 648,000 τεχνικούς συντήρησης αεροσκαφών. Σε ό,τι αφορά τους αεροσυνοδούς, η ανάγκη είναι ακόμη μεγαλύτερη και φθάνει τις 839,000 μέχρι το 2035.

Τα στοιχεία από την αεροπορική βιομηχανία είναι ενδεικτικά: η κίνηση των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί κατά 35% τα επόμενα χρόνια. Ο αριθμός των αεροσκαφών μόνο στην περιοχή της Ασίας και Ειρηνικού πρόκειται να τριπλασιαστεί. Πάνω από 13.000 νέα αεροσκάφη θα παραδοθούν σε αυτή την περιοχή του κόσμου μέχρι το 2035.

Ποιος, όμως, θα πετάει αυτά τα αεροπλάνα; Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Boeing, τις οποίες δημοσίευσε στην τελευταία της έκθεση με τίτλο Pilot and Technical Market Outlook, έως το 2032 θα χρειαστούν 500.000 νέοι χειριστές, οι 200.000 μόνο στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, περίπου οι 80.000 από αυτούς στην Κίνα.

Η αλήθεια είναι πως το επάγγελμα του πιλότου δεν είναι πια αυτό που ήταν. Οι χειριστές αμείβονται πολύ συχνά με μισθούς πολύ κατώτερους από εκείνους ενός μεσαίου στελέχους σε πολυεθνική. Η κατάσταση είναι χειρότερη στις ΗΠΑ , όπου ένας χειριστής μπορεί να περάσει ακόμα και 15 χρόνια, προτού καταφέρει να περάσει τα $50-60.000 το χρόνο, και αυτό αν είναι τυχερός και μετακινηθεί σε μια από τις μεγάλες εταιρείες του χώρου.

Οι αμερικανικές εταιρείες αντλούν χειριστές κυρίως από την πολεμική αεροπορία. Όσοι δεν προέρχονται από τις ένοπλες δυνάμεις είναι σε δυσχερή θέση καθώς στις ΗΠΑ το κόστος της εκπαίδευσης καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο και συνήθως ξεπερνά τις $100.000, ποσό που συγκρίνεται με τα δίδακτρα για ΜΒΑ στα πιο γνωστά πανεπιστήμια. Η διαφορά είναι πως ο απόφοιτος π.χ. του Columbia θα αμείβεται σχεδόν αμέσως με τα τριπλάσια χρήματα από όσα ο νεοπροσληφθείς σε μια περιφερειακή εταιρεία, ενώ θα έχουν παρόμοιο χρέος.




Η κατάσταση είναι διαφορετική στην Ασία. Εκεί η ανάπτυξη του κλάδου είναι τόσο εκρηκτική που εταιρείες όπως η Singapore Airlines αναλαμβάνουν την εκπαίδευση των νέων πιλότων από την απολύτως πρώτη ημέρα, πληρώνουν όλα τα έξοδα και, εφόσον αυτοί ολοκληρώσουν με επιτυχία τις εξετάσεις, τους δεσμεύουν με δεκαετή, συνήθως, συμβόλαια στην διάρκεια των οποίων θα πρέπει να ξεπληρώσουν το κόστος της εκπαίδευσης. Αν περίμεναν από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους να σπουδάσουν μόνοι τους και να έρθουν έτοιμοι να ζητήσουν δουλειά, τα περισσότερα αεροσκάφη θα ήταν στο έδαφος χωρίς κανέναν χειριστή να τα πετάξει. Ενδεικτικά, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ιαπωνίας, η All Nippon Airways, εκτελεί πάνω από 1.000 πτήσεις την ημέρα.

Μεγαλύτερο πρόβλημα έχουν οι μικρότερες budget εταιρείες της Ασίας καθώς στις χώρες τους -π.χ. στο Βιετνάμ- απλώς δεν υπάρχει ο απαραίτητος αριθμός χειριστών και είναι αναγκασμένοι να προσλαμβάνουν αλλοδαπούς οι οποίοι, με την πρώτη ευκαιρία, μετακινούνται σε μεγαλύτερους και γνωστότερους αερομεταφορείς όπου οι αμοιβές είναι πολύ υψηλότερες και όπου σχεδόν αμέσως μπορούν να πετάξουν με μεγάλα τζετ όπως τα Boeing 777 ή τα Airbus Α380.

Επιπλέον, τόσο η Airbus όσο και η Boeing έχουν ιδρύσει, σε συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες και τις κυβερνήσεις, σχολές χειριστών σε Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Αυστραλία, Ιαπωνία, Κίνα κ.α.

Αύξηση του στόλου των αεροσκαφών σημαίνει αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης για εξειδικευμένους μηχανικούς. Ο συγκεκριμένος κλάδος αναμένεται επίσης να παρουσιάσει εκρηκτική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια με τη ζήτηση να ανέρχεται σε 215.000 νέους τεχνικούς.

Πηγή: philenews / ΚΥΠΕ
« PREV
NEXT »