stoxos News

13/6/17

ΝΑ ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΓΥΦΤΟΥΣ: ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΡΟΜΑ», ΑΝΕΒΑΣΕ ΤΟ «ATHENS INDYMEDIA» ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΣΟΡΟΣ!..





ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΤΩΝ ΑΝΑΡΧΙΚΩΝ: INDYMEDIA Ένα κείμενο σχετικά με τις ρατσιστικές κινητοποιήσεις στο Μενίδι, για την αλληλεγγύη με τις κοινότητες των Ρομά, για την επίθεση στον ελληνικό όχλο.
[κείμενο από το blog xorxora.espivblogs.net]




Σε εξέλιξη βρίσκεται ρατσιστική κινητοποίηση κατοίκων του Μενιδίου, σε συνεργασία με τοπικές αρχές και ακροδεξιούς, με αφορμή τον θάνατο του 11χρονου μαθητή. Από το Σάββατο 10/6 μέχρι και σήμερα (Δευτέρα 12/6) γίνονται καθημερινά συγκεντρώσεις ενάντια στις κοινότητες των Ρομά.

Πιο συγκεκριμένα, το Σάββατο το απόγευμα, συγκεντρώθηκαν 1000 άτομα στη συμβολή των οδών Δημοκρατίας και Βαρδουσίων, και κατα τη διάρκεια της πορείας τους στοχοποιήθηκαν με μολότωφ δύο σπίτια. Οι καθεστωτικές φυλλάδες γράφουν ότι το ένα σπίτι είναι η κατοικία του 23χρονου Ρομ που συνελήφθη για πυροβολισμούς και είναι ύποπτος για τον θάνατο του μαθητή. Την Κυριακή έγινε συγκέντρωση 700 ατόμων στην πλατεία Καράβου, και κατά την διάρκεια της πορείας 200 άτομα συγκρούστηκαν με τους μπάτσους στην προσπάθεια τους να προσεγγίσουν καταυλισμό Ρομά. Αργότερα, επίθεση με μολότωφ έγινε ξανά εναντίον δύο σπιτιών.

Να τα πάρουμε όμως ένα-ένα.

α) Τι λένε οι δημοσιογράφοι για τα γεγονότα;

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό ότι ο 11χρονος μαθητής ενδέχεται να σκοτώθηκε από αδέσποτη σφαίρα, τα ελληνικά ΜΜΕ έριξαν άφθονη ρατσιστική λάσπη προς πολλές κατευθύνσεις – όλες όμως σε μη-μπαλαμούς.

Η είδηση της επιχείρησης μεγάλης δύναμης μπάτσων στο Μενίδι, με τις δεκάδες εισβολές σε σπίτια και τις προσαγωγές καλοσωρίστηκε σαν αναγκαία και καθυστερημένη. Πριν καν στοιχειοθετηθεί σοβαρά οτιδήποτε σχετικά με την υπαιτιότητα για το θάνατο του μαθητή, οι μπάτσοι έκαναν προσαγωγές στο σορό με κριτήριο το χρώμα του δέρματος. Και οι έλληνες δημοσιογράφοι τους εγκαλούσαν ότι κινητοποιήθηκαν «κατόπιν εορτης». Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι σχολιασμοί για τα ευρήματα. Στα σπίτια που δεν βρέθηκε τίποτα, αυτό συνέβη επειδή οι Ρομά «πρόλαβαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους εξαφανίζοντας όπλα και ναρκωτικά». Μα είναι δυνατόν ένας Ρομ να μην έχει στο σπίτι του όπλα και ναρκωτικά; Ε, αυτό σημαίνει ότι πρόλαβε και τα εξαφάνισε.

Επίσης, η «ομολογία» του 23χρονου Ρομ που συνελήφθη έγινε αιτία διαπόμπευσης του ως δολοφόνου. Το γεγονός ότι ομολόγησε ότι πυροβόλησε στον αέρα με κυνηγετικό όπλο, το οποίο έχει διαφορετικά βλήματα από αυτό που βρέθηκε στην ιατροδικαστική έρευνα είναι ψιλά γράμματα. Το γεγονός ότι σε κάθε περίπτωση η εγκληματική ανευθυνότητα του να πυροβολείς στον αέρα σε κατοικημένη περιοχή για πλάκα, έχει τεράστια απόσταση από την εν ψυχρώ δολοφονία ενός παιδιού, είναι επίσης ψιλά γράμματα. Ο ένοχος κατασκευάστηκε με συνοπτικές διαδικασίες, και μένει η αντιμετώπιση του ως τέτοιου.

Όσο για τις κινητοποιήσεις των ρατσιστών, διαβάζουμε τα αναμενόμενα. Πρώτον, είναι διαμαρτυρία των κατοίκων, σύμφωνα με το ρατσιστικό σχήμα: κάτοικοι είναι οι Έλληνες, οι υπόλοιποι (εν προκειμένω οι Ρομά) είναι πρόβλημα. Δεύτερον, είναι δίκαιες και απαντάνε στο χρόνιο πρόβλημα των Ελλήνων με τους ανεξέλεγκτους σκουρόχρωμους κακοποιούς. Η μόνη διαφορά θα φανεί στο ζήτημα της βίας, που η μεν κεντρο-αριστερή δημοσιογραφία (Βήμα, Εφ.Συν., κλπ.) θα κριτικάρει σαν προβοκάτσια που δεν ανταποκρίνεται στο αίσθημα των κατοίκων, και η δε (άκρο)δεξιά θα χειροκροτήσει σαν δίκαιη αγανάκτηση.

β) Τι λένε οι τοπικοί άρχοντες για τα γεγονότα;

Εδώ, με συγχωρείτε, θα είμαι λακωνικός. Οι τοπικοί άρχοντες δεν μιλούν για τα γεγονότα, αλλά είναι οι ίδιοι μέρος τους. Πλήθος τοπικών δημοτικών συμβούλων συμμετέχουν στις ρατσιστικές διαδηλώσεις, και οι δηλώσεις που κάνουν στα ΜΜΕ είναι επικλήσεις προς την κυβέρνηση να λύσει τα χέρια της Αστυνομίας, ώστε να γίνει ένα μαζικό κρατικό πογκρόμ.

Ένας ιδιαίτερος ρόλος που παίζουν είναι αυτός του διαμεσολαβητή της από-τα-κάτω ρατσιστικής αγανάκτησης με την κρατική πολιτική παρανομοποίησης των Ρομά. Θα τους ακούσετε να λένε στις φασιστοσυγκεντρώσεις πράγματα του στυλ: «Εγώ τα λέω χρόνια, η πολιτεία μας γράφει, μας αφήνει στο έλεος της εγκληματικότητας κλπ.». Οι πιο αριστερόστροφοι θα είναι αυτοί που θα επιμείνουν για μια θεσμική λύση, μαλώνοντας τα άτακτα παιδιά τους για τις υπερβολικές μολότωφ.

γ) Τι κάνουν οι μπάτσοι στο Μενίδι;

Μπα, δεν θα κάτσω να γράψω τα αυτονόητα. Όποιος δεν μπορεί να φανταστεί τι κάνουν οι μπάτσοι σε αυτές τις περιπτώσεις, ανήκει ολόψυχα στο βούρκο αυτής της κοινωνίας, και ως τέτοιος πρέπει να αντιμετωπιστεί.

δ) Τι κάνουν οι φασίστες στο Μενίδι;

Πέρα από τα προφανή, ότι δηλαδή κεφαλαιοποιούν την πρακτική τους ψαρεύοντας νέα μέλη, ότι ανανεώνουν τις σχέσεις τους με τα τοπικά ελληνικά αφεντικά (της νύχτας, και όχι μόνο), επιτελούν και τον ρόλο τους σαν πρωτοπορία του ελληνικού ρατσιστικού όχλου. Και αυτό είναι μια πικρή αλήθεια. Υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της κοινωνίας, το οποίο δεν το καλύπτει ο θεσμικός ρατσισμός, και επιζητά μία ριζοσπαστική βίαιη λύση των «προβλημάτων» που αντιμετωπίζει με τους/τις Ρομά, τους/τις μετανάστες/τριες, κλπ. Δεν είναι κακό να το λέμε, γουστάρουν εξόντωση και φασισμό ρε παιδί μου. Και ποιος είναι καλύτερος από τους οργανωμένους φασίστες στο να οργανώσει αυτή την αυθόρμητη βία;

ε) Τι θέλουν οι «κάτοικοι» και οι διαμαρτυρίες τους;

Αυτή είναι και η πιο χοτ συζήτηση για τους ανθρώπους που μιλούν για κάποιου είδους αντιρατσισμού. Είναι το πιο «ναι μεν, αλλά…» θέμα. Γιατί υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο να παραδεχτείς πόσο διάχυτη είναι η ρατσιστική ιδεολογία στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό, γιατί εν τέλει ο αντιτσιγγανισμός είναι εμπεδωμένος βαθιά μέσα στα μυαλά μας σαν γνήσια τέκνα της ελληνικής οικογένειας και κουλτούρας.

Μπορώ να κάνω μερικά ρητορικά ερωτήματα. Είναι δυνατόν να ευθύνεται συλλογικά μια φυλή που διαμένει σε μια περιοχή για τον θάνατο του μαθητή (προσπερνώντας το ότι δεν γνωρίζουμε καν ακόμη αν ο υπαίτιος είναι Ρομ); Όλοι/ες αυτοί/ες που είναι στους δρόμους του Μενιδίου, έχουν ενδιαφερθεί ποτέ για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ρομά, για την βία που δέχονται, για την διαρκή παρανομοποίηση τους κλπ; Επίσης, η αμέλεια κάποιου που πυροβολεί στον αέρα είναι το φρικτότερο έγκλημα που καλούνται να απαντήσουν;



Χωρίς να εννοώ ότι δεν είναι τραγικό να πεθαίνει ένα παιδί 11 χρονών, τι έκαναν όλοι αυτοί όταν πριν ένα μήνα αποκαλύφθηκε ότι ένας απόστρατος καραβανάς στο Μενίδι βίαζε κατ’ εξακολούθηση την ανιψιά του, που είναι ΑΜΕΑ; Γιατί δεν άρχισαν να καίνε ελληνικά σπίτια, ή τουλάχιστον τα σπίτια των καραβανάδων; Τι έκαναν όλοι αυτοί όταν το λιμενικό βύθιζε βάρκες στο Αιγαίο με δεκάδες μετανάστες/τριες και τα παιδιά τους να πνίγονται;

Νιώθω γραφικός μόνο και που θέτω αυτά τα ερωτήματα. Η επιλεκτική ευαισθησία λέγεται ρατσισμός.

Αυτό θέλουν οι «κάτοικοι» του Μενιδίου, να εκφράσουν το ρατσιστικό τους μίσος απέναντι στους Ρομά, μαζί με χρυσαυγίτες, μπάτσους, δημοσιογράφους, δημοτικούς συμβούλους και κάθε λογής σκουπίδι. Ο καθένας απο το δικό του μετερίζι, θέλουν να αποσπάσουν υλικά και άυλα οφέλη μέσα από την ενορχήστρωση απο-τα-κάτω ρατσιστικής ιδεολογίας και απο-τα-πάνω ρατσιστικής πολιτικής. Και αυτή η συνεργασία έχει ιστορικό βάθος σε αυτόν τον τόπο, που λέγεται εθνοκαθάρσεις, πόλεμοι, στρατόπεδα συγκέντρωσης. Αλλιώς λέγεται ξενοφοβία, ισλαμοφοβία, αντισημιτισμός, αντιαλβανισμός, αντιτσιγγανισμός. Και αλλιώς λέγεται σύγχρονη ελληνική ιστορία.

Για να τελειώνουμε, αν δεν κάνουμε ορισμένες βασικές παραδοχές για το βάθος του φασισμού στην ελληνική κοινωνία και συνεχίσουμε να μιλάμε για τον παραπλανημένο λαό από την κρίση, τα ΜΜΕ και τους φασίστες, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να συγκροτήσουμε μια πολιτική για την ανατροπή όλων των παραπάνω, και θα είμαστε ουσιαστικά συνυπεύθυνοι.

ΣΚΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟ ΤΗΣ

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΡΟΜΑ

ΞΥΛΟ ΣΤΟΥΣ ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ

Φιλιά, Μπούμπης.
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου