Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

KURGANETS-25: ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΤΕΘΩΡΑΚΙΣΜΕΝΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΟΝΣΟΛΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΟΥ SONY PLAYSTATION

Η σειρά τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Kurganets γενικά αποτελεί μια νέα πλατφόρμα, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τη ρωσική αμυν...





Η σειρά τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Kurganets γενικά αποτελεί μια νέα πλατφόρμα, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τη ρωσική αμυντική βιομηχανία οχημάτων KMZ του Kurgan (JSC Kurganmashzavod), η οποία κατασκεύαζε τα BMP-2, BMP-3 και BMD.






Συγκεκριμένα το Kurganets-25 συνιστά το Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης Πεζικού (IFV, Infantry Fighting Vehicle) αυτής της πλατφόρμας, φιλοδοξώντας να αντικαταστήσει τη σειρά των τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης BMP, που χρησιμοποιήθηκε ευρέως σε όλο τον κόσμο από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου έως και σήμερα.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα υπάρξουν δύο κύριες παραλλαγές, που θα διαφέρουν μεταξύ τους στον φερόμενο οπλισμό:

Kurganets-25 BMP: ΤΟΜΑ (AIFV, Armoured Infantry Fighting vehicle) με αυτόματο πυροβόλο 30 mm.
Kurganets-25 BTR: ΤΟΜΠ (APC, Armoured personnel carrier) με πολυβόλο 12,7 mm ή 7,62 mm.
Εκτιμάται ότι μελλοντικά η σειρά θα περιλάβει επίσης όχημα διοίκησης και έλεγχου, ολμοβόλο όχημα, όχημα περισυλλογής και ασθενοφόρο.

Το όχημα Kurganets-25 συνιστά μια μεγάλη αλλαγή στην παραδοσιακή σχεδίαση των Ρώσων, αφού αφήνει πίσω τη χαμηλή σιλουέτα των BMP και γίνεται ψηλότερο, ενώ η μεγαλύτερη εδαφική ανοχή του αυξάνει την προστασία του από τυποποιημένους ή αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς (IED). Έτσι θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε ότι υπάρχει τάση προσαρμογής σε αγώνα ασύμμετρων απειλών.



Το Kurganets-25 BMP διαθέτει ηλεκτροκίνητο πύργο με πλήρωμα δύο ανδρών, τοποθετημένο στο κέντρο του σκάφους. Ο οπλισμός του περιλαμβάνει ένα αυτόματο πυροβόλο 2Α42 των 30 mm (μέγιστου δραστικού βεληνεκούς 4 Km), ένα συζυγές πολυβόλο 7,62 mm PKT στη δεξιά πλευρά του πυροβόλου, δύο εκτοξευτές αντιαρματικών (Α/Τ) πυραύλων Kornet-EM στην κάθε πλευρά του πύργου και εκτοξευτές καπνογόνων βομβίδων γύρω από τον πύργο. Διαπιστώνεται ότι στον τομέα της ισχύος πυρός, συγκριτικά με το BMP-3 υστερεί.

Ο πύραυλος Kornet-EM αποτελεί βελτιωμένη έκδοση του απλού ATGM (Anti-Tank Guided Missile) πυραύλου Kornet και συνιστά όπλο τύπου «fire and forget», έχοντας αυξήσει, με την τεχνολογία που φέρει, πέντε φορές περισσότερο τα ποσοστά επιτυχίας του. Με αυτόν τον τύπο μπορούν να βληθούν ταυτόχρονα είτε δύο διαφορετικοί στόχοι, είτε με διπλή βολή ο ίδιος στόχος.

Δύναται να προσβάλει σταθερό ή κινητό στόχο, ημέρα και νύχτα σε μέγιστο βεληνεκές 5.500 m, διαθέτοντας αυτόματο (ψηφιοποιημένο) σύστημα ελέγχου πυρός (αυτόματη επιλογή στόχων). Φέρει θερμικό περισκόπιο, τηλεμετρητή λέιζερ και σύστημα πλοήγησης (GRS).

Να σημειώσουμε ότι ο πύργος του Kurganets-25 BMP θα είναι παρόμοιος με αυτόν που θα φέρει το επίσης νέο ΤΟΜΑ της σειράς Armata, το Τ-15. Το πρώτο όχημα (Kurganets-25 BMP) εκτιμάται ότι θα εξοπλίσει μηχανοκίνητους σχηματισμούς ενώ το δεύτερο (Τ-15) τεθωρακισμένους.

Το διαμέρισμα οδηγού βρίσκεται αριστερά στο εμπρός μέρος του οχήματος, ενώ δεξιά βρίσκεται ο κινητήρας. Στο πίσω μέρος βρίσκεται ο χώρος μεταφοράς της ομάδας πεζικού. Η θέση του οδηγού διαθέτει ξεχωριστή θυρίδα εισόδου-εξόδου και τρία περισκόπια ημέρας, το κεντρικό από τα οποία δύναται να αντικατασταθεί από περισκόπιο νυκτερινής παρατήρησης.



Το Kurganets-25 μπορεί να μεταφέρει εκτός από το τριμελές πλήρωμα (αρχηγό, οδηγό, πυροβολητή) άλλους 8 στρατιώτες πεζικού. Η είσοδος-έξοδος της μεταφερόμενης ομάδας πραγματοποιείται από μία μεγάλη ηλεκτροκίνητη θύρα-ράμπα από το πίσω μέρος του οχήματος.

Η θωράκισή του είναι αρθρωτή (προσθαφαιρούμενη) για να προσαρμόζεται κατά περίπτωση. Επιπλέον κάθε πλευρά του σκάφους διαθέτει παθητική θωράκιση.

Σύμφωνα με διάφορες ρωσικές πηγές το όχημα θα φέρει το σύστημα ενεργής προστασίας Drozd-2, με τους μικρούς πυραύλους του οποίου θα εξασφαλίζεται προστασία σε τόξο 120ο. Περιμετρικά διαθέτει κάμερες για την ενημέρωση των ανδρών στο εσωτερικό του, περί της εξωτερικής κατάστασης.

Η κίνηση του οχήματος πραγματοποιείται από έναν πετρελαιοκινητήρα ιπποδύναμης 800 hp, με τον οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 80 Km/h. Το σύστημα κίνησης διαθέτει 7 εδαφικούς τροχούς με ράβδους στρέψης. Το βάρος του οχήματος ανέρχεται σε 25 ton.

Το όχημα είναι πλήρως αμφίβιο και η προώθηση στο νερό πραγματοποιείται από δύο υδροστροβίλους στο πίσω μέρος του σκάφους. Η ταχύτητα πλεύσης ανέρχεται στα 10 km/h. Στο μέτωπο του οχήματος διακρίνεται πτυσσόμενος κυματοθραύστης για την πλεύση του.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.