stoxos News

18/11/16

ΕΠΕΙΓΟΝ ΣΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ: ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΒΛΑΒΗ ΣΤΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ







Ακόμα ένας «πονοκέφαλος» προέκυψε για τον Αλέξη Τσίπρα εδώ και λίγες ημέρες. Εν μέσω της κακής εκκίνησης της δεύτερης αξιολόγησης με τους δανειστές, του «πολύπλοκου» ανασχηματισμού, που προκάλεσε τριβές στον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και των πυρετωδών προετοιμασιών για την ιστορική επίσκεψη του Μπαράκ Ομπάμα στην Αθήνα, ο πρωθυπουργός πληροφορήθηκε πως το πρωθυπουργικό αεροσκάφος υπέστη σοβαρή βλάβη, με συνέπεια να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί.




Η Υπηρεσία Προμηθειών της Πολεμικής Αεροπορίας έστειλε επείγουσα γνωμοδότηση στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας στις 3 Νοεμβρίου επισημαίνοντας πως κατά την καθιερωμένη ετήσια επιθεώρηση του αεροπλάνου Gulfstream V οι τεχνικοί εντόπισαν βλάβη που πρέπει να επιδιορθωθεί σύντομα, καθώς θέτει σε κίνδυνο όσους πετούν με αυτό, δηλαδή τον πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον υπουργό Εθνικής Αμυνας. Οι τελευταίοι, βέβαια, προτιμούν να πετούν με επιβατικές πτήσεις όποτε είναι εφικτό, προκειμένου να μην επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός άσκοπα.

ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΣΚΕΥΗ. Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση, που κοινοποιήθηκε και στο Μέγαρο Μαξίμου, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη της επισκευής της βλάβης το συντομότερο δυνατόν, διότι δεν είναι ασφαλές να πετάξει το πρωθυπουργικό αεροσκάφος.

Οπως τονίζεται, «με την αποκατάσταση της βλάβης εξασφαλίζεται η αξιοπλοϊμότητα του αεροσκάφους και αποτρέπονται αποκλίσεις από τα ποιοτικά πρότυπα συντήρησης που καθορίζονται στη βιβλιογραφία του, οι οποίες δυνητικά μπορούν να προκαλέσουν επισφαλή κατάσταση κατά τη μελλοντική εκμετάλλευση του αεροσκάφους. Ακόμα, εξασφαλίζεται η βέλτιστη εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση του αεροσκάφους, με δεδομένη την ιδιαιτερότητα της αποστολής του, η οποία είναι η απρόσκοπτη και ασφαλής μεταφορά της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας σε όλη την υφήλιο».




Αν και το timing της εμφάνισης της βλάβης δεν προκάλεσε προβλήματα στο πρόγραμμα του Αλέξη Τσίπρα, καθώς ο πρωθυπουργός δεν έχει σχεδιάσει να ταξιδέψει εκτός Αθηνών αυτές τις ημέρες, εν μέσω του ανασχηματισμού και της επίσκεψης του Μπ. Ομπάμα, η είδηση προκάλεσε μια μικρή αναστάτωση στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς η ασφάλεια της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο.

Εντύπωση, μάλιστα, προκαλεί το γεγονός πως το τελευταίο ταξίδι του Gulfstream V έγινε από την 1η μέχρι την 4η Νοεμβρίου στην Ινδονησία, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης του υπουργού Εθνικής Αμυνας, Πάνου Καμμένου, τη στιγμή που η γνωμοδότηση για τη σοβαρή βλάβη στο αεροσκάφος είχε φτάσει στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας στις 3 του ίδιου μήνα.

Εκτός από το σοκ αυτό, η ξαφνική βλάβη έρχεται να επιβαρύνει τα κρατικά ταμεία με 850.000 ευρώ, ποσό που απαιτείται για να είναι σε θέση να πετάξει και πάλι το πολυτελές αεροσκάφος, σύμφωνα με το έγγραφο που έφτασε στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας από την ΥΠΠΑ και αναρτήθηκε στη «Διαύγεια». Η επισκευή του Gulfstream V απαιτεί 140 εργατοώρες, με βάση το ίδιο έγγραφο, προκειμένου να διασφαλιστεί «η απόλυτη επιχειρησιακή απαίτηση για απόδοση του αεροσκάφους σε πτήσιμη κατάσταση το ταχύτερο δυνατόν, προκειμένου να καλυφθούν οι μετακινήσεις της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της χώρας». ελβετική εταιρεία.

Η εταιρεία που έχει εξουσιοδοτηθεί από το ελληνικό κράτος για να πραγματοποιεί επιθεώρηση και επισκευές στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος είναι η AMAC Aerospace Switzerland LTD. Πρόκειται για μια ελβετική εταιρεία-κολοσσό στον χώρο της επισκευής αεροσκαφών, με έδρα τη Βασιλεία, που υπέγραψε σύμβαση συνεργασίας με το ελληνικό κράτος στις 15 Ιουνίου. Εκτός από τα ταξίδια της πολιτικής και πολιτειακής ηγεσίας της Ελλάδας, το ίδιο αεροσκάφος βρίσκεται στη διάθεση της Πολεμικής Αεροπορίας για την επείγουσα αεροδιακομιδή ασθενών εντός ή εκτός Ελλάδας. Τις τελευταίες ημέρες, όμως, το Gulfstream V παραμένει καθηλωμένο στις εγκαταστάσεις της 112 Πτέρυγας Μάχης στην Ελευσίνα για την επιδιόρθωση της βλάβης, χωρίς να είναι σε κατάσταση να ταξιδέψει στους αιθέρες.




«Η Ferrari των τζετ»

Το υπερπολυτελές Gulfstream V είναι ένα από τα τρία αεροσκάφη του πρωθυπουργικού στόλου, όντας το μόνο με δυνατότητα διηπειρωτικών πτήσεων χωρίς ανεφοδιασμό. Μάλιστα, όταν αγοράστηκε το αμερικανικό δικινητήριο τζετ των 14 θέσεων έναντι 48 εκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση Σημίτη, το 2003, χαρακτηριζόταν ως «η Ferrari των τζετ», που μόνο ελάχιστοι πάμπλουτοι είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν. Είναι ενδεικτικό πως η λίστα για την παράδοσή του είχε αναμονή ετών.

Η τωρινή βλάβη που έχει υποστεί το Gulfstream δεν είναι η πρώτη κατά την περίοδο της διακυβέρνησης Τσίπρα. Τον Μάιο του 2015 τόσο το Gulfstream όσο και τα δύο Embraer ήταν στο έδαφος με βλάβες και έτσι επιστρατεύθηκε ένα ειδικά διαμορφωμένο για πτήσεις VIP C-130 για να μεταφέρει τον Αλέξη Τσίπρα και το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης στη Λετονία, όπου πραγματοποιούνταν το κρίσιμο Eurogroup και η Σύνοδος Κορυφής της Ε.Ε.

Αποτέλεσμα, ο πρωθυπουργός και οι στενοί συνεργάτες του να φτάσουν ταλαιπωρημένοι μετά από 4 ώρες πτήσης με το μικρό, αργό και πολύ θορυβώδες αεροσκάφος. Επίσης, ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα ταξίδια του Αλέξη Τσίπρα με το Gulfstream ήταν εκείνο στη Νέα Υόρκη, τον Σεπτέμβριο του 2015, προκειμένου να μιλήσει στην εκδήλωση του Ιδρύματος Κλίντον.

Του Γιώργου Τόλη - Εφημερίδα Παραπολιτικά
loading...
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου