stoxos News

19/10/16

ΤΗΝ ΞΥΛΟΦΟΡΤΩΝΑΝ ΕΠΙ ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΕΝΤΟΣ ΚΙ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ! ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ ΠΟΥ ΠΑΓΩΣΕ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ



Τριήμερος και καθημερινός ήταν ο ξυλοδαρμός της μαθήτριας από συμμαθήτριές της, προτού το περιβόητο βίντεο κυκλοφορήσει στο Διαδίκτυο και προκαλέσει σοκ στην κυπριακή κοινωνία. Μάλιστα, είχαν προηγηθεί προσπάθειες της Διεύθυνσης του σχολείου για να συμφιλιωθούν θύτες και θύμα, οι οποίες, ωστόσο, έπεσαν στο κενό όπως διεφάνη από την εξέλιξη της υπόθεσης.



Οι παραβατικές συμπεριφορές δεν κόπασαν ούτε μπροστά στην απειλή για πειθαρχική παραπομπή και στις καταγγελίες στην Αστυνομία, όπως αποκάλυψε κατά τη διάρκεια χθεσινής συζήτησης στο ΡΙΚ ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Μιχάλης Τσιάρλιστος.
Με την προσοχή να επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση του προβλήματος της βίας στο σχολείο, η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Λήδα Κουρσουμπά, αποκάλυψε χθες ότι αναμένεται η προώθηση ενός νέου νομοσχεδίου στη Βουλή, το οποίο θα πραγματεύεται τη δικαιοσύνη ανηλίκων.


Ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, κ. Τσιάρλιστος, αναφέρθηκε στο ιστορικό του περιστατικού, το οποίο φαίνεται να διήρκεσε τρεις ημέρες, παρά τις επεμβάσεις της Αστυνομίας και την πειθαρχική παραπομπή των μαθητριών-θυτών.
«Από τη Δευτέρα ακολούθησαν τρεις -καθημερινοί- ξυλοδαρμοί, είτε εντός του σχολικού χώρου είτε εκτός. Η Διεύθυνση του σχολείου είχε συμφιλιώσει τις μαθήτριες και είχε παραπέμψει τους υπόλογους στο πειθαρχικό, όπως και όφειλε. Το πρωί της Τρίτης, οι μαθήτριες βρέθηκαν εκτός του σχολικού χώρου και το θύμα κατήγγειλε το περιστατικό στον διευθυντή, οπόταν και εκείνος κάλεσε την Αστυνομία για δεύτερη φορά. Λόγω της προπηλάκισης του θύματος και του πατέρα της, κατέφθασε περιπολικό για να τους προστατέψει. Την Τετάρτη έγινε επεισόδιο ξανά και επενέβη ένας από τους αιρετούς καθηγητές της ΟΛΤΕΚ. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός μου εξομολογήθηκε πως αν δεν ήταν παρών, τα πράγματα θα ήταν άσχημα. Όταν ελάμβαναν χώρα όλα αυτά, είχαν ήδη προηγηθεί δύο καταγγελίες στην Αστυνομία, μια τη Δευτέρα και μια την Τρίτη», είπε.

Σε ό,τι αφορά στη λύση του προβλήματος, ο κ. Τσιάρλιστος πρότεινε: «Έχουμε εισηγηθεί ως ΟΛΤΕΚ, την ένταξη αυστηρότερων μέτρων στους νέους κανονισμούς. Η ατιμωρησία πρέπει να σταματήσει. Στο παρελθόν είχαμε συμφωνήσει για τη δημιουργία πολυθεματικών κέντρων. Σε εκείνα θα παραπέμπονταν και θα παρακολουθούσαν προγράμματα, μαθητές με παραβατική συμπεριφορά, ώστε να υποστηριχθούν ψυχολογικά. Έχει νόημα η πρόταση αυτή να επανέλθει και μέσω αυτής να βοηθήσουμε τους μαθητές».


Εννέα μέτρα εισηγούνται ο Σύνδεσμος Γονέων
Εννέα θέσεις της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, παρουσίασε ο πρόεδρός της, Πέτρος Κουλέρμος. Η βία στο σχολείο αποτελεί συνηθισμένο γεγονός για τον κ. Κουλέρμο, το οποίο πρέπει να περιοριστεί. «Τέτοια φαινόμενα υπάρχουν, δεν είναι κάτι καινούργιο, ακόμη και αν δεν έχουν τέτοια έκταση. Υπάρχουν μέτρα τα οποία τα ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας και που θεωρούμε ότι μπορούν να περιορίσουν το πρόβλημα».


● Εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι: «Ζητάμε ένταξη εκπαιδευτικών ψυχολόγων στο σχολείο. Ο θεσμός είχε βοηθήσει τόσο ώστε να εκλείψουν τα φαινόμενα βίας. Ωστόσο, είναι πολύ λίγοι και οι μαθητές που τους χρειάζονται πάρα πολλοί. Υπάρχουν υποθέσεις που βρίσκονται σε αναμονή για δύο μήνες έως να συζητήσουν με τον ψυχολόγο», είπε.
● Εκπαιδευτικοί σύμβουλοι: Όπως τόνισε ο κ. Κουλέρμος, «θέλουμε την ένταξη εκπαιδευτικών συμβούλων. Το έργο τους είναι σπουδαίο, διότι είναι εκείνοι που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, οι πρώτοι που θα επικοινωνήσουν με τα παιδιά. Είναι εκείνοι, που άμεσα θα αντιληφθούν το πρόβλημα».
● Εκπαίδευση γονέων: «Πολλά προβλήματα ξεκινούν από το σπίτι, από την οικογένεια. Ζητάμε την εκπαίδευσή μας ως οργανωμένοι γονείς».
● Πυρήνες επέμβασης: «Μέσω διαλέξεων, σεμιναρίων, μαθημάτων και προγραμμάτων, να είμαστε σε θέση να επέμβουμε ως γονείς όταν χρειάζεται».
● Εταίροι γονείς: «Συμπληρωματικά με τους πυρήνες παρέμβασης, οι εταίροι γονείς θα μπορούν να βρίσκονται εντός του σχολείου ως ισότιμοι εταίροι με τους εκπαιδευτικούς. Σκοπός θα είναι η αλληλοβοήθεια και όχι η οποιαδήποτε επέμβαση στις μεθόδους ή το περιεχόμενο διδασκαλίας», τόνισε.
● Ανεπάρκεια εκπαιδευτικών: Αιτία πολλών δεινών εντός του προαύλιου χώρου, αποτελεί για τον Σύνδεσμο Γονέων η ανεπάρκεια κάποιων εκπαιδευτικών. Σχετικά με αυτό, ο κ. Κουλέρμος διευκρίνισε: «Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να επανεκπαιδεύονται και να ενδυναμώνονται ούτως ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν».
● Ατιμωρησία στην κοινωνία: «Τα σχολεία αποτελούν τον καθρέφτη της κοινωνίας. Τα παιδιά παρατηρούν την ατιμωρησία που επικρατεί στην κοινωνία και το κράτος. Μαθαίνουν από αυτό».
● Μαθήματα ανθρωπισμού: Κατά τον πρόεδρο του συνδέσμου, δεν πρέπει να σταματούν μαθήματα που προάγουν τον ανθρωπισμό, την καλλιέργεια, τον σεβασμό για να δώσουν τη θέση τους σε τεχνοκρατικά μαθήματα, τα οποία δεν τα ενισχύουν με αξίες, όπως έγινε στο Γυμνάσιο.
● Διαμεσολάβηση: Τέλος, ο κ. Κουλέρμος ανέφερε τις περιπτώσεις σχολείων που έχουν τον θεσμό του «διαμεσολαβητή μαθητή». Τις φορές όπου δημιουργείται κάποιο πρόβλημα μεταξύ των μαθητών, οι διαμεσολαβητές μαθητές πήγαιναν στα άτομα που διαφωνούσαν και πρότειναν τρόπους για να ξεπεραστεί το πρόβλημα. Το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικό.
Λ.Κουρσουμπά: Στα σκαριά ν/σ για Δικαιοσύνη ανηλίκων
Μια νέα πρόταση από τη συνεργασία της επιτρόπου για την Προστασία των Δικαιωμάτων του Παιδιού και του υπουργού Δικαιοσύνης, αποκάλυψε η κ. Κουρσουμπά: «Ετοιμάζουμε ένα νέο νομοσχέδιο που αφορά τη Δικαιοσύνη ανηλίκων. Πλέον, έχει προωθηθεί και βρίσκεται στα χέρια του υπουργού Δικαιοσύνης. Γίνεται διαβούλευση του υπουργού με τους άλλους υπουργούς και μαζί μας. Πολύ σύντομα θα προωθηθεί στη Βουλή».
Σταθερή στις απόψεις της, η κ. Κουρσουμπά επιμένει στα προγράμματα ενδυνάμωσης των μαθητών θυμάτων αλλά και θυτών, ώστε η βία να πάψει να βρίσκει χώρο έκφρασης στο προαύλιο και στις αίθουσες των σχολείων.
«Δεν αμφισβητώ ότι γίνονται προσπάθειες, δυστυχώς όμως δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα και πρέπει να αναλογιστούμε το γιατί. Μήπως χρειαζόμαστε πιο εντατικά μέτρα πρόληψης; Αδυνατούμε να υποστηρίξουμε την ύπαρξη ενός εκπαιδευτικού ψυχολόγου ανά 3.000 μαθητές; Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να σκεφτεί την ένταξή τους, εντός του σχολείου».
Τέλος, η κ. Κουρσουμπά υποστήριξε πως η πρόληψη της παραβατικής και αντικοινωνικής συμπεριφοράς θα επίλυε το πρόβλημα: «Πριν να φτάσουμε σε παραβατικές συμπεριφορές, όπως αυτή που συζητάμε, τα παιδιά έχουν ήδη παρουσιάσει αντικοινωνικές συμπεριφορές. Σε εκείνο το σημείο, μπορούμε να προλαμβάνουμε. Μόνο η βία και η τιμωρία δεν αποτελούν αρκετά μέτρα.
Ταυτόχρονα, δεν μιλάμε για ατιμωρησία. Εκείνο που θα ήταν ιδανικό είναι ένα πρόγραμμα ενσυναίσθησης, το οποίο θα κάνει τα παιδιά να κατανοήσουν. Ένα παιδί που καταλήγει σε τέτοιες πράξεις, θα πρέπει να μπει σε επιστημονικό πρόγραμμα και μέσω αυτού να καταλάβει το λάθος του. Πρέπει να εμπλακούν παιδιά, γονείς και επιστήμονες. Μετά την πράξη φυσικά και θα υπάρξουν συνέπειες, αλλά σημασία έχει να μην επαναληφθεί».
Πηγή: Εφημερίδα Φιλελύθερος / Γράφει: Δέσποινα Ψύλλου


http://www.newsbomb.com.cy/kypros/lemesos/story/671777/xylodarmos-16xronis-epi-3-imeres-tin-xylokopoysan-entos-kai-ektos-sxoleioy

loading...
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου