stoxos News

18/9/16

ΔΕΙΤΕ ΛΕΠΤΟ ΠΡΟΣ ΛΕΠΤΟ ΚΑΙ ΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΟΤΟ


Ενεργειακό ποτό: Τι προκαλεί στο σώμα σας τις πρώτες 24 ώρες
Πέρυσι, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε τα ενεργειακά ποτά ως πιθανό “κίνδυνο για τη δημόσια υγεία”, αφού διαπίστωσε ότι η κατανάλωση των ποτών αυτών είναι σε άνοδο.
Τώρα, ένα infographic που δημιούργησε το Personalise.co.uk έρχεται να δείξει τι ακριβώς συμβαίνει στο σώμα τις πρώτες 24 ώρες μετά από την κατανάλωση ενός ενεργειακού ποτού.

Τα στοιχεία που αναφέρονται εδώ βασίζονται σε επίσημες πηγές, όπως η Εθνική Υπηρεσία Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου (NHS), η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και ο ίδιος ο κατασκευαστής του πιο δημοφιλούς από τα ενεργειακά ποτά που είναι διαθέσιμα στην αγορά, η Red Bull.

Ένα κουτάκι 250ml περιέχει, εκτός των άλλων, 80mg καφεΐνης και 27,5g ζάχαρης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, δείτε τι συμβαίνει στον οργανισμό σας από την στιγμή που θα πιείτε το ενεργειακό ποτό, μέχρι και περίπου 24 ώρες μετά:

10 λεπτά: Μόλις πιείτε το ενεργειακό ποτό, η καφεΐνη που περιέχει χρειάζεται περίπου 10 λεπτά για να εισέλθει στο κυκλοφορικό σας σύστημα. Ο καρδιακός σας ρυθμός και η πίεσή σας αρχίζουν να αυξάνονται.

15-45 λεπτά: Είναι ο χρόνος που η καφεΐνη μεγιστοποιείται στο αίμα σας. Θα αρχίσετε να νιώθετε μεγαλύτερη ενέργεια και θα μπορείτε να συγκεντρωθείτε καλύτερα.

30-50 λεπτά: Όλη η καφεΐνη από το ποτό έχει απορροφηθεί από τον οργανισμό σας. Το συκώτι σας αντιδρά απορροφώντας εκλύοντας περισσότερη ζάχαρη στο αίμα σας.

1 ώρα: Το σώμα σας αρχίζει να νιώθει την απότομη πτώση από την έλλειψη ζάχαρης, ενώ και η επίδραση της καφεΐνης αρχίζει να περνάει. Θα αρχίσετε να νιώθετε κουρασμένοι και τα επίπεδα της ενέργειάς σας θα πέσουν χαμηλά.

5-6 ώρες: Αυτό το χρονικό διάστημα είναι ο “χρόνος μισής ζωής” του ενεργειακού ποτού. Είναι ο χρόνος που χρειάζεται το σώμα σας για να μειώσει τα επίπεδα καφεΐνης στο αίμα σας κατά 50%. Αν είστε γυναίκα και παίρνετε αντισυλληπτικά χάπια, θα χρειαστείτε τον διπλάσιο χρόνο για την ίδια μείωση.

12 ώρες: Είναι ο χρόνος που χρειάζονται οι περισσότεροι άνθρωποι για να απομακρύνουν πλήρως την καφεΐνη του ποτού από το σύστημά τους.

12-24 ώρες: Επειδή η καφεΐνη είναι ένα είδος “ναρκωτικού”, τα άτομα που καταναλώνουν τακτικά ροφήματα με καφεΐνη (όπως και ο καφές) θα αρχίσουν να έχουν τα πρώτα συμπτώματα στέρησης 12-24 ώρες μετά την τελευταία τους “δόση”. Αυτά τα συμπτώματα πολλές φορές είναι πονοκέφαλοι, δυσκοιλιότητα και ευερεθιστότητα/εκνευρισμός.

Δείτε και εσείς το infographic από το Personalise.co.uk:


http://www.medicalnewstoday.com
loading...
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου