stoxos News

18/9/16

1888 ΟΤΑΝ Ο ΚΑΠΝΟΣ ΕΦΤΑΝΕ ΣΤΟΝ... «ΚΑΡΕΛΙΑ» ΜΕ ΚΑΪΚΙΑ ΑΠ΄ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΛΑΜΙΑ ΚΙ ΟΙ ΕΡΓΑΤΡΙΕΣ ΕΣΤΡΙΒΑΝ ΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ!!! ΠΩΣ Η ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΕΡΗ ΚΑΠΝΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΦΤΑΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ 90.000.000 ΤΣΙΓΑΡΑ ΗΜΕΡΙΣΙΩΣ...




Το 1888 η οικογένεια Καρέλια άνοιξε τον δρόμο προς την ελληνική καπνοβιομηχανία. Τα αδέρφια Γιώργος και Ευστάθιος Καρέλιας ίδρυσαν μια μικρή καπνεμπορική επιχείρηση στην Καλαμάτα. Δεδομένου ότι η Μεσσηνία δεν ήταν καπνοπαραγωγική περιοχή, έφερναν τον καπνό με καΐκια από το Αγρίνιο και τη Λαμία.




Μετά τον πούλαγαν στην τοπική αγορά και στις γύρω περιοχές, μέσα σε χάρτινα σακουλάκια. Σταδιακά, η οικογενειακή βιοτεχνία άρχισε να επεκτείνεται, προσλαμβάνοντας αρκετές γυναίκες που έφτιαχναν χειροποίητα τσιγάρα.

Πέρασαν 28 χρόνια μέχρι να αγοράσουν την πρώτη σιγαροποιητική μηχανή, που θα τους «έλυνε» τα χέρια. Το πρώτο τσιγάρο που κατασκεύασαν με τη νέα μηχανή το 1916, έφερε την επωνυμία «Πετρόμπεης Σιγαρέττα Αφοί Καρέλια». Έκτοτε η δυναμική της εταιρίας εκτοξεύτηκε, χάρη στον γιο του Γιώργου Καρέλια, Ανδρέα, που είχε κάνει και την αγορά της μηχανής.

 Σημείο αναφοράς για την εταιρία ήταν τα «Σέρτικα Λαμίας», παραγωγής 1937, με το χαρακτηριστικό κόκκινο πακέτο. Ήταν ένα κοντό τσιγάρο χωρίς φίλτρο, που αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα.



Από το 1950, τα Καρέλια πουλιόταν πλέον σε όλη τη χώρα. Ανάμεσα στα σήματα της εταιρίας, ξεχώρισε το «Καρέλια Φίλτρο» σε κασετίνα του 1957 και το «Karelia Lights». Το τελευταίο, κυκλοφόρησε τη δεκαετία του ’80 και από τότε έρχεται πρώτο σε πανελλήνια κλίμακα στις πωλήσεις τσιγάρων lights.

Η Καρέλια Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη ελληνική καπνοβιομηχανία σε πωλήσεις ιδιόκτητων σημάτων. Χρησιμοποιεί το ταχύτερο διαθέσιμο μηχάνημα παραγωγής και συσκευασίας τσιγάρων, δυναμικότητας 16 χιλιάδων τσιγάρων το λεπτό.

Η παραγωγή της εταιρίας μπορεί να φτάσει και τα 90 εκατομμύρια τσιγάρα την ημέρα. Αντλήθηκαν πληροφορίες από: «Το βιβλίο των ελληνικών ρεκόρ», Θοδωρής Καστρινός, Τίνα Κωνσταντάτου. Εκδόσεις Διόπτρα.

ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
loading...
« PREV
NEXT »

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου