stoxos News

30/4/15

ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ ΤΟ ΔΙΔΥΜΟ ΜΠΑΛΤΑ-ΚΟΥΡΑΚΗ: ΕΒΓΑΛΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΣΧΟΛΗ!!!

Δεν είναι η μόνη παλινωδία της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, αλλά οι λόγοι στους οποίους οφείλεται ίσως να καταδείξουν πώς τελικά λαμβάνονται οι αποφάσεις από το υπουργικό δίδυμο Αριστείδη Μπαλτά - Τάσου Κουράκη. Το θέμα αφορά στον ορισμό της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων ως Πρότυπο Σχολείο.

Ειδικότερα, η Ζωσιμαία, από το 1828 ώς το 1985 που ίσχυσαν οι διατάξεις του νόμου 1566 λειτούργησε ως Πρότυπο Σχολείο. Κατόπιν, όπως εξήγησε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος της Ενωσης Αποφοίτων Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, Αθανάσιος Δάλλας, εξαιτίας μιας αβλεψίας υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου, ως Πειραματικό λειτούργησε μόνο το Γυμνάσιο αλλά όχι το Λύκειο της Ζωσιμαίας, που λειτούργησε ως Γενικό Λύκειο. Επί υπουργίας Ανδρέα Λοβέρδου αποφασίστηκε και το Λύκειο να ενταχθεί στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία.

Με την απόφαση της νέας κυβέρνησης για διαχωρισμό των Προτύπων από τα Πειραματικά, η Ζωσιμαία παρουσιάστηκε μεταξύ όσων θα ορισθούν ως Πρότυπα. Αυτό έλεγε η απόφαση του Τάσου Κουράκη στις 5/3. Τι συνέβη τελικά και η Ζωσιμαία δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των Προτύπων που προβλέπει η ρύθμιση, την οποία θα καταθέσει στη Βουλή τη Δευτέρα το υπουργείο; Η απάντηση, σύμφωνα με τον κ. Δάλλα, βρίσκεται σε μία παρατήρηση της Ενωσης στην επιστολή στον κ. Μπαλτά στις 30/3: «Βάσει των όσων διημείφθησαν στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου για την Επαναλειτουργία της Ζωσιμαίας Σχολής, προκύπτει το συμπέρασμα ότι η αρνητική στάση των καθηγητών δεν βασίζεται σε κάποιο ουσιαστικό αίτημα ή επιχείρημα. Ομως οι πραγματικοί -και μη εκπαιδευτικού χαρακτήρα- λόγοι που υπαγόρευσαν την αρνητική στάση των καθηγητών αποκαλύπτονται από τις δημόσιες δηλώσεις της αρμοδίας αντιδημάρχου, Παρασκευής Τσίλη, σύμφωνα με τις οποίες: “Ο κύριος λόγος αποτυχίας ένταξης της Ζωσιμαίας στον θεσμό ήταν η άρνηση του διδακτικού προσωπικού του λυκείου. Για τα πρότυπα σχολεία απαιτείται εκπαιδευτικό προσωπικό με υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα. Μία σημαντική προϋπόθεση που θα οδηγούσε ενδεχομένως σε μετακίνηση καθηγητών σε άλλο σχολείο”».

kathimerini.gr
« PREV
NEXT »